Avatar billede maniac22 Nybegynder
03. oktober 2004 - 14:21 Der er 6 kommentarer

min skodcomputer genstarter efter at have kørt en 30-60 sek

Hej

jeg var lige kommet hjem fra et netparty og ville sætte min computer op, meen så da jeg kom ind i windows genstartede lortet og det blev den ved med, har prøvet at pille alle enheder fra undtagen hd, har prøvet at sætte et andet grafikort i og uden hjælp, har også skiftet rammene og det samme sker hver gang selv i fejlsikret tilstand genstarter den. Har checket at alle kabler sidder som de skal og cpuen og gpuen bliver ikke for varme, har dog fået systemet til at fungere stabilt hvis jeg sætter fsb´en ned til 100 eller 133(166 standard)  hvad er problemet??:-(

Jeg har en
soltek mobo+ barton 2500
768mb ram
geforce 6800

Patrick
Avatar billede maniac22 Nybegynder
03. oktober 2004 - 14:22 #1
Forresten har checket for spyware/virus og systemet er stabilt i bios ved en fsb på 166mhz
Avatar billede halifax Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:12 #2
Finder BIOS den som Barton 2500+ (1833MHz) ved 166MHz bus?

Har du prøvet at resette BIOS?
Avatar billede grook Nybegynder
03. oktober 2004 - 18:30 #3
måske er der problemer med dit bundkort som gør at det ikke kan køre ordentligt med din cpu clock... prøv at spørge hos din forhandler... forresten.. hvilken psu har du? det gfx-kort du har kræver minimum 480 watt... kig også om dit bundkort understøtter grafikkortet...
Avatar billede maniac22 Nybegynder
03. oktober 2004 - 18:55 #4
har prøvet at resette bios og ja bios finder min cpu som en barton 2500+

og et alm 6800 kort kræver kun 300watt psu og har da også kørt med det uden problemer i et par mdr

har sat min fsb til 160 og der ser det ud til at køre stabilt, fatter ikke hvorfor den ik vil køre det den skal!
Avatar billede milter Ekspert
03. oktober 2004 - 21:02 #5
Og du har sikkert prøvet "Systemgendannelse", eller er det for sent?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
04. oktober 2004 - 00:17 #6
Kortslutter noget? En skrue ? :-) Du kom lige fra et netparty, skriver du ..

Sidder AGP/PCI kortene som de skal ?

Se evt. efter dine div. spændinger ved fsb 133. Stabilt og indenfor tolerancen?

Og brug kun 1 ramklods ved fejlfinding...