Avatar billede biverbaby Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

forbinde 2 pc til adsl. med router?

Hej

Jeg har 2 pc jeg gerne vil ha på nettet. Med tdc adsl. har man jo aut. 2 forbindelser, så jeg ved ikk om det er nødvendigt at lave LAN.
Begge pc kører win98.  De er begge sat i en router men kun den ene kan komme på nettet.
Ligegyldigt om jeg bytte kablerne rundt kan pc 2 ikk findes.

Kan jeg tjekke om det netkort i pc 2 virker?
SKal jeg oprette LAN eller bare kører gennem routeren?

Jeg har ændret på mine indstillinger, så jeg skal nok ha hjælp fra bunden.

Hej fra biverbaby
Avatar billede bredker Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:19 #1
bare lav opsætningen ens på dem begge
så hvis du sætter dem efter den der virker , så burde den anden også komme med
Avatar billede biverbaby Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:29 #2
opsætningen, ja nu spørger jeg dumt, men skal jeg sætte det ens i både internetindstillinger, netværk?
og skal jeg køre guide til forbindelse internettet, på den der ikke vil eller det skal den selv finde?
Avatar billede biverbaby Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:41 #3
app fik heller ikk svar på om jeg ku tjekke et netkort, om det måske er der problemet ligger?
Avatar billede kenp Novice
03. oktober 2004 - 17:00 #4
ja sæt dem helt ens!
Avatar billede kenp Novice
03. oktober 2004 - 17:00 #5
men et netkort kan jo sagtes være gået
Avatar billede biverbaby Nybegynder
03. oktober 2004 - 18:16 #6
oki mange tak kenp...
kan man køre et tjek - evt. fejlfinding på et netkort?
Avatar billede kenp Novice
03. oktober 2004 - 18:19 #7
ikke rigtigt! udover at se i enhedsorienteringen om det virker! evt ping 127.0.0.1 men det kan sagtes være gået selv om det virker.
Avatar billede biverbaby Nybegynder
03. oktober 2004 - 21:15 #8
har ikk fået det til at virke men vil gi dig point pga et svar der ku bruges til noget. Tak- så vil du poste et svar
Avatar billede kenp Novice
03. oktober 2004 - 21:18 #9
.