Avatar billede kadiso Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Programmering og grafik

Hej...

Vil gerne blive lidt klogere på hvad der menes - Altså hvad det f.eks. indebærer når der snakkes om programmering og grafik???

Spørgsmål 1: Programmering? Taler vi om koder og er det ikke lettere og billigere at købe en masse moduler hos en større udbyder som f.eks. Dandomain????

Spørgsmål 2: Grafik? Hvad menes der med det når det nævnes i sammenhæng med programmering? Taler vi grafik lavet i f.eks. Photoshop klar til web med rigtig opløsning, sammenkopi eller er her tale om opsætning og animationer???

Spørgsmål 2 ønskes grundig besvarelse - Tak! :-)
Avatar billede dorgbar Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:41 #1
spm 1: det er hvad din side skal have af muligheder, f.eks et brugersystem, hvor besøgende kan tilkmelede sig automatisk, og gæstebøger hvor iteresserede kan skrive.

Spørgsmål 2: grafik og rpogrammering passer ikke altid sammen, faktisk næsten aldrig, medmindre de er lavet er samme producent, som et modul.
Avatar billede kadiso Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:44 #2
Hmm, er helt grøn. dvs. en programmør kunne godt bestille grafikken hos en billedspecialist i photoshop efter rettelinier og så ville det være optimalt?

Der er altså "kun" tale om billedarbejde/grafik i photoshop?
Avatar billede dorgbar Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:45 #3
men du skal have et skelet, hvor du kan smide din programmering og grafik ind i. og du kan ikke bare smide dem derind hvis ikke de er lavet til ligepræcis det skelet, medmindre du har forsand på det.Grafik kan være det du siger, men også bare farvevalg, og opsætning, f.eks om menuen sidder i højre eller venstre side
Avatar billede dorgbar Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:46 #4
Hmm, er helt grøn. dvs. en programmør kunne godt bestille grafikken hos en billedspecialist i photoshop efter rettelinier og så ville det være optimalt?
--
ja, men han skal bestille han kan ikke bare købe, for det skal special laves til ahns side
Avatar billede kadiso Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:47 #5
Jeg kan selv en del photoshop arbejde! Kender intet til programmering og ikke så meget til webdelen så ville finde en dygtig programmør/designer og så selv levere grafikken som vi aftaler... Det er vel det billigste og vel også rimelig optimalt?
Avatar billede dorgbar Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:51 #6
kan du godt, men du kan ikke købe moduler, det skal special laves.
du kan sådan set bare sende et billede af dit website, og så kan du få folk til at bygge en side op udfra det, sådan arbejder jeg f.eks

jeg starter med at tegne min side på parpir derefter i photoshop, og så ud fra det jpg billede jeg har fået laver jeg siden
Avatar billede dorgbar Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:53 #7
det billigste vil selv. være at finde et opensource webbuilder, som kan lave alt opsætning for dig, og hvor du bare skal vælge din komponenter som siden skal indeholde, og så skrive lidt text.

men hvad er det du skal have lavet, en firmahjemmeside?
Avatar billede kadiso Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:53 #8
Tak! Kender du en dygtig programmør/designer du kan anbefale... og selvfølgelig billig :-) Hmm, hænger vist ikke helt sammen!
Avatar billede kadiso Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:55 #9
Det er på sigt en firma hjemmeside som jeg har tænkt mig at investere stort i...
Avatar billede dorgbar Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:56 #10
hmm skal lige have lidt mere at vide, hvad websiden skal bruges til og hvad du forventer af muligheder
Avatar billede kadiso Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:57 #11
Har du msn? kjv@hotmail.com
Avatar billede dorgbar Nybegynder
03. oktober 2004 - 14:48 #12
kan jeg få point? :)
Avatar billede dorgbar Nybegynder
03. oktober 2004 - 14:48 #13
mente tak