Avatar billede l0w Nybegynder
02. oktober 2004 - 17:16 Der er 3 kommentarer

snmp api i visual basic

Hejsa.

Jeg er i gang med at lave et administrations program, som skal være i stand til at lukke porte i en switch via SNMP.

Jeg har ikke været i stand til at finde nogle gratis ocx filer man kan bruge, men har fundet ud af at man nok kan gøre det via API:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/snmp/snmp/winsnmp_api.asp

Jeg har søgt lidt mere med google for at finde ud af hvordan man bruger dette API ting, men der er desværre ikke meget om et.

Er der nogen som kan hjælpe mig med dette? Eventuelt lave et lille eksempel på hvordan man kan bruge SNMP til for eksempel at tjekke oppetid på min klient (jeg har installeret SNMP på min Windows XP klient)

Så vidt jeg er informeret kører SNMP med UDP Protocollen på port 161 (eller 162), jeg er også i stand til at tilslutte til min klient via UDP 161 (i et lille program jeg lavede i VB med Winsock)

Jeg sidder altså lidt fast og kunne godt bruge lidt hjælp til at komme videre... Jeg skal lige sige det er lang tid siden jeg har arbejdet med Visual Basic (ud over ASP og VBS), så jeg er nok lidt
rusten.

Jeg giver 200 point fordi jeg synes det er et ret svært og tidskrevende spørgsmål.

På forhånd tak.
Avatar billede l0w Nybegynder
05. oktober 2004 - 19:27 #1
Nogen som kender til SNMP i VB? eventuelt en gratis komponent eller noget?

Heller ikke nogen links eller noget?
Avatar billede sjh Nybegynder
11. oktober 2004 - 14:35 #2
ved ikke havd det er.. men her er en SNMP Reader..
http://www.zarr.net/vb/download/codedetail.asp?code=259
Avatar billede sjh Nybegynder
11. oktober 2004 - 14:36 #3
havd = hvad :D