Avatar billede ultragames Nybegynder
29. september 2004 - 22:33 Der er 4 kommentarer

værdi fra vindue til textarea

hej eksperter..

jeg sidder og leger lidt med et WYSIWYG.. og jeg har lavet det sådan, at når man trykker på fx. skrifttyper, så åbner der sig et popup vindue, med en selectbox.. når man trykker submit, så skal popup vinduet lukkes, og værdien fra select boxen skal så ned i "modervinduet" (siden som åbnede popuppen).. og ned i texarea.. jeg kan godt alt kodningen..

men jeg mangler dog lige kodestumpen der overfører fra popup til moder..

modervinduet har følgene text area:

document.indhold.source...

kan jeg ikke bare i popuppen hente den med "getElementByID('source').value?.. eller hvad... syntes i hvert flad ikke det virker ;)
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2004 - 22:40 #1
måske med window.opener.getElementById('source')
Avatar billede ultragames Nybegynder
29. september 2004 - 22:53 #2
jeg får følgende fejl:

Objektet understøtter ikke denne genskab eller metode

jeg har denne kildekode, som er popup, fra modervinduet:

Link:<br><input type=text name="adresse" value="http://www." size="20"><br><input type=text name="navn" value="Linkets navn" size="20"><input class=fed type=button value="Indsæt" onclick="window.opener.getElementById('source').value = window.opener.getElementById('source').value + '<a href=' + parent.getElementByID('adresse').value + '&quot;>'+ parent.getElementByID('navn').value + '</a>'";>
Avatar billede ultragames Nybegynder
29. september 2004 - 22:54 #3
sorry. kildekoden er:

Link:<br><input type=text name="adresse" value="http://www." size="20"><br><input type=text name="navn" value="Linkets navn" size="20"><input class=fed type=button value="Indsæt" onclick="window.opener.getElementById('source').value = window.opener.getElementById('source').value + '<a href=' + getElementByID('adresse').value + '&quot;>'+ getElementByID('navn').value + '</a>'";>
Avatar billede ultragames Nybegynder
29. september 2004 - 22:59 #4
kan det have noget at gøre med den måde popup-vinduet er lavet på?..

det er lavet på denn måde:

<a title="Klik her for at bruge formateringsværktøjet, der kan give din tekst former og farver" onclick="self.window.open('popup.php?ID=format','jeps','left=100,top=100,height=400,width=400,resizable=no,status=yes,toolbar=no,menubar=no,location=no')" href="#">