Avatar billede keodk Nybegynder
29. september 2004 - 10:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse af foros på et CF kort.

Vi har en lille nødsituation, som vi håber i kan hjælpe os med.
Her til morgen var vi til sølvbryllup. Mebragt os havde vi et Canon IXUS400 med et Sandisk 256MB CF kort. Nu da alle billederne var taget, var min vens kæreste så uheldig at lege med kameraet, med den uheldige udgang at kortet blev formateret...!

Er det muligt som med en harddisk at gendanne de slettede billeder? Det er sgu kanon ærgerligt, så vi krydser fingre for der er noget at gøre.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
29. september 2004 - 11:01 #1
Ja det er det, når bare du ikke har optaget noget nyt på dit kort, så kan du bruge dette program http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=3511
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
29. september 2004 - 11:09 #2
Jeg kunne ikke lige finde noget program på linket ovenfor, men det er rigtigt hvad sonysoccer siger: Rod ikke rundt med kortet, dvs. gem ikke filer på det, ellers risikerer I at dataene bliver slettet permanent.

Her er en masse programmer til datarecovery:
http://www.download.com/3120-20-0.html?qt=recover+files&tg=dl-2001

Nogle af dem koster nogle få dollars og andre er lidt dyrere - prøv at kigge på det og find et program, der dækker jeres behov til en fornuftig pris. Det er surt at miste billederne.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
29. september 2004 - 13:16 #3
Ja det er mig der klovner lidt i det, her er det rigtige link http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm og det er gratis og på dansk.
Avatar billede keodk Nybegynder
30. september 2004 - 23:45 #4
det har ikke lykkedes at gendanne billederne endnu... er det andet jeg kan gøre
Avatar billede hmann Nybegynder
30. september 2004 - 23:45 #5
Tror ikke du kan bruge det kabel som er med til kameraet..
Men hvis du har en kortlæser (så du kan få hukommelseskortet frem som et drev i windows) kan  du bruge fx Easy Recovery til at finde dataene igen!
Har selv prøvet det samme - der skulle ledes efter "raw" format, før det gav noget resultat.. den fandt meget mere end andre recovery programmer..
Avatar billede hmann Nybegynder
30. september 2004 - 23:46 #6
svarede lige mens du spurgte :)
Avatar billede keodk Nybegynder
01. oktober 2004 - 00:08 #7
KLASSE! Det var lige netop det som skulle til for at det virker!! Tak for hjælpen :)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
01. oktober 2004 - 00:10 #8
Godt det lykkedes! :-)
Avatar billede keodk Nybegynder
01. oktober 2004 - 00:14 #9
Ja!! :)  Nu kender jeg en der bliver glad :)
Tak for hjælpen til alle der har kommenteret og svaret.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
01. oktober 2004 - 00:16 #10
Det var så lidt - det vigtigste er at billederne blev reddet. Det er ikke lige så nemt at tage et sølvbryllup om...
Avatar billede hmann Nybegynder
01. oktober 2004 - 08:34 #11
det var så lidt - det vigtigste er at du fik billederne tilbage!
tak for point..