Avatar billede angelhot Nybegynder
26. september 2004 - 14:48 Der er 14 kommentarer

Flash animation køre langsommere i internet explorer

Jeg har fået lavet en cdrom præsentation og den køre med 48 fps. Hvorfor er det lige at den køre langsommere i internet explorer? Det er skide irreterende, da den også skal præsenteres på Internettet.
Avatar billede _k Nybegynder
27. september 2004 - 09:34 #1
Har du prøvet at teste på andre pc'er i forskellige browsere? Det er langtfra utænkeligt at IE bruger mere processorkraft end andre browsere når den kører, men det lyder usandsynligt at det kun er det som er problemet. 48 fps er ekstremt meget, og anvender du alpha tweninger eller bare meget animation samtidig, VIL det under alle omstændigheder give problemer på ikke sprit-nye pc'er.

Et lille trick er at trykke ctrl-alt-delete og vælge "ydeevne" samtidig med at du kører din film, så skulle det gerne være ret tydeligt hvor det går galt, processorforbruget ryger i top og Flash-afviklingen i bund....
Avatar billede angelhot Nybegynder
28. september 2004 - 00:26 #2
Ja jeg har prøvet 2 pc'er. Jeg har fundet ud af at det ikke har noget med cpu kraft at gøre, for jeg har prøvet at hente forskellige flash sider ned, der er over 48 fps og sjovt nok når jeg kører .swf filen alene kører animationerne dobbelt så hurtigt, som den gjorde på dens hjemmeside men ligeså snart jeg fyre den i en browser, køre den optimalt. Så jeg er først nød til at øge cdrom præsentationen til 91 fps, for at den skal køre "48 fps" i browseren. Hvorfor den gør det mere langsomt i browseren ved jeg sgu ikke.
Avatar billede angelhot Nybegynder
28. september 2004 - 00:27 #3
Du kan selv prøve at lave en hurtig test animation på omkring de 48 fps og se at det går langsommere i en browser, hvis du ikke tror på mig :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. oktober 2004 - 21:16 #4
Har nogen overvejet at IE også bruger resourcer og standaloneplayeren måske er bedre end en integreret del af IE?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. oktober 2004 - 21:17 #5
desuden er 48 fps da også rimeligt meget... ;-)
Avatar billede angelhot Nybegynder
12. oktober 2004 - 20:34 #6
Ja, men hvis man skal lave hurtige og flydende bevægelse skal man derop omkring. Det har som sagt ikke noget med resourcer at gøre, for den kan komme op og køre så hurtig, dog skal jeg bare sætte den til 92 fps, men det sidste du skriver kunne godt tyde sådan på det.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. oktober 2004 - 20:58 #7
Generelt laver jeg kun yderst sjældent noget der kører mere end 24 fps - Har du mange elementer vist når du forsøger at "flyde" noget
Avatar billede angelhot Nybegynder
13. oktober 2004 - 14:25 #8
Ja, men det er allesammen vektor grafik, så det burde ikke gøre en forskel.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. oktober 2004 - 16:24 #9
Der er mange ting der gør en forskel ikke kun bitmaps. alpha betyder mest af alt. Jo mere alpha jo langsommere vil det køre.
Avatar billede angelhot Nybegynder
13. oktober 2004 - 19:25 #10
Der er så meget alpha med, men kan du så forklare mig, hvorfor det kan køre hurtigere i IE, når jeg sætter fps'en længere oppe eksempelvis 92 fps i IE, som svarer til rigtige 48 fps. Det er jo ikke sådan, at den holdes på de 30 fps.

Det er lidt svært at forklare. Jeg har også prøvet at lave en simpel firkant, som køre lidt rundt uden alpha, og der køre den også langsommere end 48 fps.

Jeg har prøvet at hente en flash side ned fra nettet, som også køre stærk såsom 2advanced.com og når jeg kører filen alene uden IE, så køre den dobbelt så stærk end på deres hjemmeside, så jeg tror at det ikke er noget man kan komme udenom.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. oktober 2004 - 19:48 #11
Det svarer jo også til hvad jeg skrev her : 04/10-2004 21:16:31
Avatar billede angelhot Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:04 #12
Ja, skrev også at det godt kunne tyde sådan på det :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:07 #13
svar nok?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. november 2004 - 01:20 #14
nå ikke...