Avatar billede airstrike Nybegynder
25. september 2004 - 14:40 Der er 5 kommentarer

Trojan! finde hvordan?

hey.. er blevet inficeret med en trojan, det er i hvert fald hvad mIRC siger.. Norton finder ikke noget, hvordan kan jeg finde dem..?

mvh. Airstrike
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2004 - 14:43 #1
Test din system med Panda OnLineScan her: www.ph-computer.dk
Avatar billede trekkies Juniormester
25. september 2004 - 14:52 #2
Det er altid en god ide at have en virusscanner installeret og have SpyBot og Ad-Aware installeret også.

Hvis ikke, så kan du hente dem her:
Spybot
http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022-10289035.html?tag=lst-0-2

Ad-Aware:
http://www.download.com/3000-2144-10045910.html
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. september 2004 - 15:30 #3
Lykkes det ikke at fjerne den med de 2 ovennævnte porgrammer så følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede airstrike Nybegynder
27. september 2004 - 15:38 #4
hey.. tak for svarene.. det første virkede helt fint.. ved dog ikek helt præcist om den er fjernet, men er 80/90 % sikker.. hvis der kommer flere problemer går jeg videre med de andre.. :)

Airstrike - takker
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. oktober 2004 - 17:49 #5
Er problemet løst ?