Avatar billede NeroBan Novice
25. september 2004 - 12:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ens åbning af side, trods brugernes forskellige skærmopløsninger!

Hej.

Jeg leder efter script som selv kan definere hvilken skærmopløsning brugeren har. Og derefter åbne siden op
som havde folk ens skærmopløsning!

Kan dette lade sig gøre?
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2004 - 12:20 #1
Enten skal du hen og kode én side til hver skærmopløsning og og så bruge et script a la dette; http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=261

Eller også skal du kode siden så den ser ens ud uanset skærmopløsning - det er sådan langt de fleste gør da det andet er et kæmpe arbejde. Brug tabels med enten en fast bredde med mindste skærmopløsning som udgangspunkt, flydende tables der følger med siden eller hvis du arbejder med frames så sæt en fast bredde på en midterframe og så to frames i siden med * som bredde.
Avatar billede NeroBan Novice
25. september 2004 - 12:26 #2
Hvad skal jeg rette i det script?
Jeg har sat det ind i head sektionen, og nu er siden helt væk
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2004 - 12:33 #3
Det som ovenstående script gør er at læse brugerens skærmopløsning og videresende brugeren til enten '640.htm', '800.htm', '1024.htm' eller '1280.htm' alt efter hvilken skærmopløsning brugeren kører med. Og har du ikke lavet 4 sider der hedder præcist det så vil scriptet ikke virke.
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2004 - 12:35 #4
og så glemte jeg at den også kan henvise til filen 'megetstoroploesning.htm' som kommer frem hvis brugeren kører med 1600 eller over i bredden.
Avatar billede NeroBan Novice
25. september 2004 - 12:50 #5
det er skidt, jeg kan ikke finde ud af det.
Er vi enige om scriptet skal indsættes i head, og der skal ikke rettes i det.
Er det nok kun at rette index filen.
Jeg har oprettet 640,800,1024,1280.htm
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2004 - 12:54 #6
det skal ind i head og kun i index ja - og de 5 .htm filer skal ligge i samme mappe som din index fil.

Har du evt et sted man kan se det online?

p.s. er lige væk en times tid eller 2
Avatar billede NeroBan Novice
25. september 2004 - 13:11 #7
Tænker på hjemmesidens adresse eller
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2004 - 14:49 #8
ja
Avatar billede NeroBan Novice
25. september 2004 - 16:58 #9
Hej, smuttede lige et par timer selv, min hjemmeside hedder www.brian-hansen.dk
Det var sådan en lille privat en, men det er det jo så ikke mere.
Jeg vil gerne have at sådan som siden ser ud i 1024 x 800 sådan skal den se ud uanset hvilken skærmopløsning brugeren har

takker :-)
Avatar billede keysersoze Guru
26. september 2004 - 12:52 #10
det kan du også sagtens få den til - men så drejer det sig udelukkende om at kode den rigtigt.

Hos mig fx er der en gigantisk lang scrollbar sidelens på trods af at der intet indhold er og så bliver den blå baggrund også skåret underligt en gang imellem. Så det bedste du kan gøre - selvom det kan være et stort arbejde - er at kode siden om og måske endda uden hjælp fra frontpage for det program ødelægger altså mere end det gavner. Læs mere om HTML på www.netcoders.dk, www.activeserverpages.dk og www.html.dk og prøv samtidig med at du bygger siden at se den i forskellige opløsninger og se hvad der så egner sig bedst... der findes desværre ingen let udvej
Avatar billede NeroBan Novice
27. september 2004 - 21:42 #11
Nå selvom jeg ikke har kunnet fikse problemet, så takker jeg for hjælpen.
Jeg er ikke så stærk i html og lign. Jeg læser lidt om det i øjeblikket.
Mangler bare lidt tålmodighed :-)
Men syntes du at jeg skal lave forsiden om, eller bare baggrundsbilledet?
For det andet kommer nok ikke til at lykkes for mig før jeg bliver lidt stærkere
til html.