Avatar billede perhansen1969 Nybegynder
25. september 2004 - 06:36 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

sygate og ftpserver

Problem:
a) kan ikke få en ftpserver op og kører under sygate firewall.
b) kan ikke give faste ip adresser

Konfiguration:
adsl
zyxel router (uden firewall, leveret fra worldonline)
sygate firewall på dedikeret pc som også er DHCP server
switches
pc'er forbundet til switches

Forsøgt:
ad a) har prøvet at lukke firewall'en uden resultat, har sat advanced rules op til ftp hvor trafik på port 21 forwardes til ftpserveren (der kunne jeg lave statiske ip adresse - kan ikke gøres mere), har forwarded alt trafik i routeren til sygatemaskinen.

ad b) kunne give faste ip adresse inden ombytning af adslrouter (fra cisco 677 til zyxel 650 (mener jeg den hedder).

kan I hjælpe?

/per h
Avatar billede serverservice Praktikant
25. september 2004 - 10:39 #1
du kan sagtens forwarde til en fast ip men det kræver at den holfed udenfro det scope du har sat for dhcp på routeren - så der ikke opstaår ip konflikt, men det kræver at du bruger routeren som dhcp og ikke en pc.
Du skal bruge dine oplysninger fra ipconfig /all og skrive ind på netkortet.

I sygate skal du truste ipér på netværket under advanced rules- add- allow this traffic- under hosts skriver du dit ip range for netværket.
Avatar billede perhansen1969 Nybegynder
25. september 2004 - 23:14 #2
har selv løst problemet.

ftpserver:

a) adslrouter -> switch(a)
ftp server -> switch(a)
sygate -> switch(a)
sygate -> switch(b)
lanpc'er -> switch(b)

fast ip adresse:

ip: 10.0.0.5
net: 255.255.255.0
st gateway: 10.0.0.3 (lan på sygate, referere til wan)
dns: 10.0.0.3

that's it that's that, og en buket blomster til konen for overbærheden
og den gode varme mad ;-)

/per h
Avatar billede perhansen1969 Nybegynder
25. september 2004 - 23:15 #3
hvordan giver jeg point til danyboy?

/per h
Avatar billede serverservice Praktikant
25. september 2004 - 23:43 #4
værsgo.  du skal bare markere mit navn og vælge acceptér
Avatar billede serverservice Praktikant
25. september 2004 - 23:45 #5
Jeg er nu ikke helt med på din netværksopsætning, men ligemenget hvis det virker som det skal