Avatar billede r-eriksen Nybegynder
23. september 2004 - 18:21 Der er 8 kommentarer

CD drev og brænder drev pludselig forsvundet

Mit CD drev og mit brænderdrev er pludselig forsvundet. Under genindstallering af driver meldes at Windows (2000) ikke kan indlæse driverne" Under fejlfinding meldes kode 31. "Enheden er afhængig af en anden enhed, der ikke fungerer korrekt".
Begge drev fungerer OK, når jeg sætter en anden harddisk i maskinen.
Jeg har derfor checket min harddisk for sektorfejl, men ikke fundet noget.
Begge drev bliver fundet under opstart, men under enhedshåndtering står, at de ikke fungerer korrekt.
Kan det være en idé at genindlæse  W 2000 - eller risikerer jeg at miste data, internetindstillinger m.m.
Avatar billede peet-49 Novice
23. september 2004 - 18:39 #1
HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Class/{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}

Fjer evt. upper/lowerfilter
Avatar billede peet-49 Novice
23. september 2004 - 18:55 #2
Hvis de vises i enhedshåndtering, da fjern dem og genstart.
Avatar billede r-eriksen Nybegynder
24. september 2004 - 21:58 #3
HEJ peet49,
Tak for dit svar,
Det har jeg allerede prøvet. Drevene bliver fundet igen. Computeren ber om genstart og derefter kommer samme fejl. Jeg har også gendannet bios standard instillinger uden at det har løst problemet. Som jeg beskrev, kommer drevene frem, når jeg sætter en anden harddisk i, men det vil jeg jo helst slippe for, da der er meget arbejde med at geninstallere og sikre data.Der er tilsyneladende ingen sektorfejl på harddisken.
Håber, at der er en simplere løsning.

r-eriksen
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2004 - 08:36 #4
Så har du et eller flere programmer indstalleret på maskinen, der forårsager, at driverne bliber desablet.
Avatar billede r-eriksen Nybegynder
26. september 2004 - 22:32 #5
Hej peet 49,
Tak for dit svar,
Jeg har allerede afinstalleret f. eks Nero brænderprogram, da jeg havde det mistænkt for at ha` del i ulykken. Det hjalp ikke. Jeg kan ikke rigtig se mere, der kan have indflydelse. Kan det være en idé at geninstallere windows ? Risikerer jeg, at internetindstillinger og mailbox m.m. ved den lejlighed bliver slettet ? (hvis jeg f. eks vælger "reparer windows")

r-eriksen
Avatar billede peet-49 Novice
27. september 2004 - 08:19 #6
En repair af windows ændrer ikke indstillinger. Findes dine drev i enhedshåndtering, så fjern dem derfra og genstart maskinen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. juli 2005 - 09:18 #7
Er her ikke snart lukketid??
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. marts 2006 - 22:36 #8
Synes du ikke snart, der er på tyde, at .....