Avatar billede camsti Seniormester
23. september 2004 - 14:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

om windows xp sp2

Dette er ikke et spørgsmål blot en række gode råd til Windows XP SP2. Råd og kommentarer er naturligvis velkomne.

Start med at anskaffe dig Norton Ghost. Opdater efter alle kunstens regler og lav en ghost af den systempartition og gem den godt. (Husk at eksportere dine foretrukne links, dine emailkonto og flyt derpå maillagringsmappen til et andet drev end systemdrevet)
Så kan du altid starte forfra ved at ghoste dit gamle system tilbage igen.

Start med at downloade den 245 mb. store SP2 for developers and administrators. Ja, ved godt den er stor men den er bøvlet værd !
Kopier derefter din XP-cd ud på harddisken, slipstream SP2 ned ind i den, lav en ISO og brænd det hele ud på en ny cd.

Derefter laver du en unattended svarfil til XP. Der kan du inkludere alle de ting du bliver spurgt om (incl. serienummer) så du intet skal foretage dig under installationen.

Lav derefter en win98 bootdisk. Sæt den i, formater C-drevet og boot derpå maskinen op og installer Win XP incl. SP2 uden at røre en finger.

Efter installation laver du en ny ghost. Nu har du en ghost med både det gamle og det nye system. Og så er det ellers bare igang med at installere de programmer, spil, utils, driver og hvad der nu måtte være. Når systemet kører som en drøm, og alt er installeret sletter du de gamle ghost-filer og laver en ny.
Husk så lige og importere dine foretrukne og dine emailkonti og angiv i outlook hvor din emailmappe ligger.

Fra nu af virker systemet perfekt, du kan eksperimentere dig til døde, og når alting går galt hiver du bare en ny ghost ind over. Det tager mellem 5 og 10 minutter afhængig af størrelsen !

Sådan virker de 4 maskiner jeg har til at køre herhjemme og alting fungerer perfekt og jeg har stort set aldrig brug for min WinXP CD !

Nyttige links :

Northon Ghost : http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/

WinXP SP2 for developers and administrators : http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&displaylang=da

Slipstreaming af SP2 i på XP CD : http://dailyrush.dk/features/guides/871/

Lav en unattended svarfil til din XP installation : http://unattended.msfn.org/

Hent win98 bootdisk : http://www.tobs.uku.co.uk/boot98.html

Hele operationen hos mig tog ca. 4 timer .. Brug evt. denne tråd til at stille uddybende spørgsmål.

God fornøjelse !
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. september 2004 - 14:23 #1
Fin guide du har lavet her, men måske du istedet skulle lægge den ind som en artikel ?
Spørgsmålet vil jo hurtigt falde ned af listen efterhånden som der kommer nye "rigtige" spørgsmål, så det er nok begrænset hvor mange der når at se det.
Avatar billede b.b Nybegynder
23. september 2004 - 14:45 #2
"Start med at downloade den 245 mb. store SP2 for developers and administrators. Ja, ved godt den er stor men den er bøvlet værd !"

Kan du ikke uddybe det lidt nærmere..?? Ekstra features eller...??
Avatar billede camsti Seniormester
23. september 2004 - 16:42 #3
Jo, men jeg aner ikke hvordan man laver artikler hertil *g* Er her blot som almindelig bruger :-)

SP2 har bl.a. en firewall der rent faktisk virker og som er nem og konfigurere. Derudover er der indbygget en frygtelig masse ekstra sikkerhed ind i den. Desuden retter den alle fejl som SP1 retter + nogle nye. Og så er man fri for hvergang man installerer XP med SP2 at skulle downloade jeg ved ikke hvor mange fixes og valgfrie komponenter - fordi hele baduljen er integreret i SP2.
I den "gamle" firewall var der ofte problemer med LAN - det er der heller ikke i SP2.

Ellers søg hos Microsoft - der står der mange mange ting om hvad SP2 kan.
Avatar billede winerror Nybegynder
24. september 2004 - 08:17 #4
Klike på arktikle > Opret Arktile > Vælge kat > Vælge Emne > Skriv den :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2004 - 17:04 #5
http://eksperten.dk/artikler/439 - kan du så ikke lige lave et svar og acceptere eget svar, så spørgsmålet her lukkes?