Avatar billede grampasimpson Nybegynder
23. september 2004 - 13:31 Der er 2 kommentarer

kan ikke starte windows xp efter installation af sp2

hej

forleden forsøgte jeg at installere sp2 men fik fejlmelding at
den manglede en fil ... min ikke et ord om hvilken fil ...

den gendannede derefter de tidligere kataloger

Dagen efter forsøgte Madamé det samme .... mens jeg var på arbejde .... og som alle andre kvinder ... blev hun utålmodig
og genstartede computeren ..... og påstår naturligvis at den var stalled.....

men nu får jeg ikke startet windows XP .... den forsøger ... men efeter ca 30 sek restarter hele pc'en.... og sådan fortsætter det.

en makker .. der ved lidt om data 8men desværre ikke om XP
siger det er winserv ... filen der er NFG.

han siger at der i win2000 findes en genoprettelsesmodul ... som kan startes fra DOS .. men ved
ikke om en sådan findes i XP ... Gør der det ???? evt hvad hedder den ?????

hvis ikke og jeg må reinstallere fra diskette ... mister jeg så alle mine gemte filer .... såsom xls regneark og lign ....??

i så fald må jeg få dem over på diskette fra DOS ....

er der i øvrigt nogen der har et bud på hvad det er for en manglende fil der stopper installationen ...???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. september 2004 - 14:12 #1
Du kan lave en repair ved at følge denne vejledning. Du burde ikke miste filer, programmer eller andet, udover at du er nødt til at køre alle opdateringer ind igen. (servicepack's og hotfixes)
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

Hvilken fil det er, ved jeg desværre ikke.
Avatar billede winerror Nybegynder
24. september 2004 - 08:23 #2
hmmm måske du har ulovlig CD Key og menner microsoft er begyndt at stoppe for det men heng mig ik op på det hvis det er forkert...

det du kan gøre er at isntall windows på samme disk i en ny mappe fx. som heder winxp i sted for windows.. så vil du kunne komme ind i windows og muligvis kan rade din data iden det går helt galt

et godt lile tip er kør 2 partionere når du install windows for går windows ned går den ned... og hvsi du har en anden partision som fx C og D drav ligger du alt din vigti data på D og alt det andet på C :) så mister du kun udnødvendigt data :)