Avatar billede wandborg Nybegynder
22. september 2004 - 19:13 Der er 9 kommentarer

Medion 5975

Hej

Jeg har købt et billigt digitalkamera "medion 5975", hvor jeg har et mærkeligt problem.

Problemet består i at "camera iconet" (som kommer når jeg går ind under -denne computer-)., pludselig forsvinder.

Når jeg så installerer det på en anden computer er der ingen problemer -det første stykke tid-, derefter opstår det samme problem igen.

Har prøvet nu på 4 forskellige computere.

Kameraet fungere via USB.

Har forsøgt at skrive til producenten men har endnu ikke fået noget svar.

Er det kameraet der er noget galt med eller hvad?

Håber der er en venlig/dygtig sjæl der kan give mig et brugbart svar.

Wandborg
Avatar billede d-u-k Praktikant
22. september 2004 - 19:15 #1
det kan være drivern til kamaraet, prøv at hente de nyeste.
Avatar billede wandborg Nybegynder
22. september 2004 - 19:21 #2
Har hentet den nyeste driver (der er kun 1)
Avatar billede milter Ekspert
22. september 2004 - 20:02 #3
Prøv at vrikke lidt med kablet. Det kan være slidt/have en dårlig forbindelse. Prøv det både ved computeren og kameraet. Hvis symbolet kommer og forsvinder, medens du prøver det, skal du nok ud og bruge penge på et nyt kabel.
Avatar billede milter Ekspert
22. september 2004 - 20:03 #4
"Vrikkeriet" skal selvfølgeligt gøres tæt ved stikkene.
Avatar billede wandborg Nybegynder
23. september 2004 - 19:09 #5
Har prøvet at vrikke lidt i kablerne også tæt ved stikkene.

Det har ikke nogen sønderlig effekt.
Avatar billede milter Ekspert
23. september 2004 - 20:51 #6
Når det tilsyneladende ikke er kablet, og du har prøvet det og får samme fejl på andre computere, så kan det næsten kun være en fejl ved kameraet, og der kan jeg nok ikke hjælpe dig.

Du må prøve at skubbe lidt til dem, som har solgt dig kameraet, hvis der stadig er garanti.
Avatar billede le_bon Nybegynder
24. september 2004 - 14:52 #7
Nu kender jeg ikke dette kamera, men kunne man forestille sig at det slukker af sig selv efter x-antal minutter? Nogle kameraer skal være tændte når man overfører billeder.
Avatar billede wandborg Nybegynder
26. september 2004 - 09:46 #8
Kameraet er altid tændt når det er koblet til
Avatar billede le_bon Nybegynder
27. september 2004 - 10:12 #9
Hmmm...tjaaa, så kan det næsten kun, som milter siger, være kameraet der er problemet. Hvis du ikke gider mere bøvl med frem- og tilbagesendelse af kameraet, så køb dig en billig USB-kortlæser. Dem er der stort set aldrig problemer med.