Avatar billede ravion Nybegynder
22. september 2004 - 13:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skift sprog på keyboards så det gælder for alle

Har et problem. Jeg har nogle computere, som er blevet installeret med engelsk windows version med engelske keyboards.
Nu har jeg så fået danske keyboards på, men sproget er stadig engelsk.. det er dog let nok at rette til dansk. Problemet er at når jeg skifter sprog, er det kun for den enkelte bruger, jeg skifter sproget..
Hvordan kan jeg skifte sproget til dansk, så det er standard for alle brugere som logger på maskinen..?
Brugerne logger på et domæne så kan det være i Active Directory der skal ændres noget? Eller skal jeg ind i regedit? har dog søgt en del derinde..
Har fået ændret så der kan bruges danske bogstaver i logon vinduet så de kan skrive med danske bogstever der.. det var inde i HKEY_USERS\.DEFAULT\KEYBOARD LAYOUT\PRELOAD og så filen "1" skal value data ændres til "00000406" hvor evd engelsk står der"00000409"
Avatar billede winerror Nybegynder
24. september 2004 - 08:26 #1
hmm ved ik om du kan sifte sprog på ALLE på en gang men du kan gøre det på den enkle rugere..... ellers sku du ha gjort det da du isntall windows 2000....

du går ind i

Start > Indstillinger > Krontrol panel > Internasionale og sprog indstillingere

:) der menner jeg du kan ænder dit keybrodt ;) rat mig lige hvis jeg tager fejl :$ har nermlig lgie lidt travlt lige nu
Avatar billede ravion Nybegynder
26. juni 2010 - 13:58 #2
Fandt ikke svaret.