Avatar billede king-at-run Nybegynder
22. september 2004 - 12:18 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hvad gør jeg ved fejl i C:\WINDOWS\System32\bridge.dll

Hey eksperter

Hvergang jeg åbner min windows XP for jeg den pop-up der hedder RUNDLL "Fejl under indlæsning af C:\WINDOWS\System32\bridge.dll Det angivne modul blev ikke fundet"
Hvad kan jeg gøre ved det og hvad betyder det?

På forhånd tak for hjælpen
Kristoffer
Avatar billede honne Praktikant
22. september 2004 - 12:22 #1
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. september 2004 - 12:25 #2
Tyder på spyware/adware...

Her er instruks til at fjerne den...
http://www.2-spyware.com/file-bridge-dll.html
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. september 2004 - 12:28 #3
Efterfølgende bør du lige kopiere en HiJackThis log herind, idet du sandsynligvis har andet snavs inde også.
Du kan downloade HiJackThis her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Kør den, vælg Scan og herefter save log.
Du må ikke fixe noget selv, da det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede king-at-run Nybegynder
22. september 2004 - 12:41 #4
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 12:40:57, on 22-09-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\sstray.exe
C:\Programmer\ToPicks\Bin\Idhost.exe
C:\docume~1\kristo~1\lokale~1\temp\msbb.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
C:\Programmer\Browser Mouse\Browser Mouse\1.0\lwbwheel.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\programmer\eMule\emule.exe
D:\Programmer\Avant Browser\avant.exe
D:\Diverse shit\Spywarescanner\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dive.cbs.dk/pls/dive/nav_util.main
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: (no name) - {80E81A0E-9741-4FBC-8EE3-3B78C04ADA1D} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [nForce Tray Options] sstray.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [ToPicks Starter] C:\Programmer\ToPicks\Bin\Idhost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RunDLL] rundll32.exe "C:\WINDOWS\System32\bridge.dll",Load
O4 - HKLM\..\Run: [msbb] c:\docume~1\kristo~1\lokale~1\temp\msbb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ashMaiSv] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LWBMOUSE] C:\Programmer\Browser Mouse\Browser Mouse\1.0\lwbwheel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [eMuleAutoStart] D:\programmer\eMule\emule.exe -AutoStart
O8 - Extra context menu item: Bloker alle billeder fra den samme server - D:\Programmer\Avant Browser\AddAllToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Marker forekomster af ord på denne side - D:\Programmer\Avant Browser\Highlight.htm
O8 - Extra context menu item: Søg på ord - D:\Programmer\Avant Browser\Search.htm
O8 - Extra context menu item: Tilføj til AD Black List - D:\Programmer\Avant Browser\AddToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Åben alle links på denne side... - D:\Programmer\Avant Browser\OpenAllLinks.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.com/17bbc2bd96ec8fb28f05/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {A676963B-6856-4F1D-8E16-AB393310B39B} (Download Control) - http://www.d9x.net/Redist/dnactivex.cab
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. september 2004 - 12:41 #5
Jeg kigger på den ..
Avatar billede king-at-run Nybegynder
22. september 2004 - 12:42 #6
takker :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. september 2004 - 12:52 #7
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.

Hent også en ny version af HiJackThis herfra:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O3 - Toolbar: (no name) - {80E81A0E-9741-4FBC-8EE3-3B78C04ADA1D} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [ToPicks Starter] C:\Programmer\ToPicks\Bin\Idhost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RunDLL] rundll32.exe "C:\WINDOWS\System32\bridge.dll",Load
O4 - HKLM\..\Run: [msbb] c:\docume~1\kristo~1\lokale~1\temp\msbb.exe
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.com/17bbc2bd96ec8fb28f05/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {A676963B-6856-4F1D-8E16-AB393310B39B} (Download Control) - http://www.d9x.net/Redist/dnactivex.cab

Om du vil have emule kørende skal jeg ikke bestemme, men jeg synes det er en dårlig ide at have den til at køre automatisk. Så du bør også fikse denne:
O4 - HKCU\..\Run: [eMuleAutoStart] D:\programmer\eMule\emule.exe -AutoStart

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\Programmer\ToPicks
c:\docume~1\kristo~1\lokale~1\temp\msbb.exe

Filer:
C:\WINDOWS\System32\bridge.dll

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. september 2004 - 12:53 #8
Du behøver ikke hente en ny version af HiJackThis. Jeg så forkert. Det ER den nyeste du har brugt.
Avatar billede king-at-run Nybegynder
22. september 2004 - 13:53 #9
jeg kunne ikke finde C:\WINDOWS\System32\bridge.dll da jeg skulle slette den. Fejlen kommer ikke mere når jeg starter op

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 13:51:46, on 22-09-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\sstray.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
C:\Programmer\Browser Mouse\Browser Mouse\1.0\lwbwheel.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\Programmer\Avant Browser\avant.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
D:\Diverse shit\Spywarescanner\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dive.cbs.dk/pls/dive/nav_util.main
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [nForce Tray Options] sstray.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ashMaiSv] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LWBMOUSE] C:\Programmer\Browser Mouse\Browser Mouse\1.0\lwbwheel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O8 - Extra context menu item: Bloker alle billeder fra den samme server - D:\Programmer\Avant Browser\AddAllToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Marker forekomster af ord på denne side - D:\Programmer\Avant Browser\Highlight.htm
O8 - Extra context menu item: Søg på ord - D:\Programmer\Avant Browser\Search.htm
O8 - Extra context menu item: Tilføj til AD Black List - D:\Programmer\Avant Browser\AddToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Åben alle links på denne side... - D:\Programmer\Avant Browser\OpenAllLinks.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. september 2004 - 14:11 #10
Den er pæn og ren nu.

Det er ikke unormalt at man ikke kan finde de filer, som man bliver bedt om at slette, så det skal du ikke tage så tungt.
Faktisk siger overskriften på dit spørgsmål, jo netop også at den ikke eksisterer *s*

Har du ellers problemer med den ?
Avatar billede king-at-run Nybegynder
22. september 2004 - 14:17 #11
jeg har lige et sidste spørgsmål...jeg har sat en ekstra HD i, og formateret den og
så virker den fint, men hvergang jeg genstarter den, så er den ikke initialiseret, og så skal den formateres igen...kan det skyldes alt det lort der har været på min computer?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. september 2004 - 14:21 #12
Nej, de 2 ting har intet med hinanden at gøre.

Prøv evt i første omgang at gå i diskhåndtering og fuldstændigt slette alle partitioner på den pågældende disk og lave en ny, og herefter formatere den, og se om ikke det løser problemet.

For at komme i diskhåndtering:
Højreklik denne computer, og vælg administrer. Klik diskhåndtering.
Avatar billede king-at-run Nybegynder
22. september 2004 - 14:39 #13
Disken er helt ny, og det er i diskhåndtering jeg har formateret den...nå, det finder jeg nok ud af.
Mange tak for hjælpen

Kristoffer
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. september 2004 - 14:52 #14
Velbekomme og takker for point :)