Avatar billede punnishment Nybegynder
22. september 2004 - 00:10 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken Pocket PC skal jeg vælge?

Jeg vil købe mig en pda, og jeg vil hermed lige sige at det bliver mit første køb.

Jeg har følgende krav til min kommende PDA:
1. Den skal have blutooth og wifi
2. windows mobile systemet (da jeg har brug for office pakken)
- hovedsageligt word! Så jeg kan lægge word dokumenter op på PDA'en, også printe dokumentet ud direkte, efter at have redigeret et par linjer
3. et kamera, til at tage billeder, men også optage mellemlange videoklip (et par minutter)
4. en lyd optager
5. god skærm

Hvilken PDA'er kan i anbefale?
Avatar billede annikadk Nybegynder
22. september 2004 - 07:51 #1
Hvilke muligheder er der så?
Vist ikke mange ud over denne har kamera pt: (i DK)
Fujitsu Siemens Pocket LOOX 720
Kender ikke kvaliteten af den/billederne/lyden, så det må du ud og søge info om.
Mente at en af HPs også havde, men kan ikke lige finde nogle af dem med kamera må jeg indrømme.

Husk at word ikke er 100% ens - så hvis du regner med at skulle have de store afhandlinger med billeder osv. er jeg ikke sikker på at det vil være 100% ens når du kører det frem og tilbage (men har ikke erfaringen med det - igen forhør dig evt. på PDAsider)

Ikke til meget hjælp må jeg indrømme, men håber at der kommer mere info fra andre sider af..
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
22. september 2004 - 09:16 #2
Du skal helt klart vælge en ipaq rx3715!

Den har:

Bluetooth / IEEE 802.11b / IrDA
128 MB Flash / 64 MB SDRAM
3.5 TFT aktiv matriks / 240 x 320 / 16-bit (64000 farver)
Microsoft Windows Mobile 2003 Second Edition
1,3 MP digitalkamera

Du kan læse mere om den på: http://reviews.cnet.com/HP_iPaq_rx3715_Mobile_Media_Companion/4505-3127_7-30974568.html

Ipaq rx3715 kan fås fra 4000 kr,- med fragt over edbpriser.dk
SD/MMC-kort
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
22. september 2004 - 09:23 #3
Et lille svar :-)
Avatar billede annikadk Nybegynder
22. september 2004 - 09:51 #4
Så var jeg ikke helt galt på den - men det er da ikke fordi de reklamerer stort med det (fandt lige en linie til sidst ;))
Avatar billede punnishment Nybegynder
22. september 2004 - 15:11 #5
Jeg har været inde og skimme et par anmeldelser af HP iPAQ rx3715, og den ser ud til at opfylde en del af mine krav. Men så kommer vi til styresystemet. Den ligner overhovedet ikke til at være særlig hensigtsmæssig, da pocket pc/pda'en skal bruges forretningsmæssigt. Selvom kameraet er yderst vigtigt, findes der nok ikke en der både har et kamera, men som også er velegnet til forretningsbrug. Derfor ville det nok være bedre at finde en rigtig god pocket pc/pda, også istedet bare bruge en telefon som kameraet og overføre materialet via bluetooth.

Forrretningsbrug: Word, database / excell, kalender, email, internet, trådløs adgang (bluetooth og wifi)

hvilken ville i så anbefale?
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
22. september 2004 - 19:11 #6
Ja "start menuen" er lidt ændret, men ellers ser alle programmer ud som på normal pocket PC, altså Word, Excel, Outlook osv. HP har valgt at lancerer PDA'en med det lidt fancy look, til kamera, fjernbetjening ... Men jeg tror faktisk man kan ændre looket til normal Windows Pocket PC ...
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
22. september 2004 - 19:17 #7
Men du kan også få en HP iPAQ h6315! Den har indbygget mobil, kamera (dog kun 640x480), Wifi, bluetooth, IR ... osv. Kan det samme som rx4715'eren, forskellen er bare at den har indbygget mobiltelefon. Styresystemet er også Windows Mobile 2003 SE, men dne har IKKE dette nye fancy look!

Prisen for denne pocket PC ligger dog lidt højere, men er ikke lgie klar over hvor meget.

Se flere specf: http://www.gadgetaddict.com/mobile/thread.php?topic_id=1098
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
22. september 2004 - 19:17 #8
Skrev "rx4715'eren" - selvf "rx3715'eren"
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
22. september 2004 - 19:25 #9
Avatar billede punnishment Nybegynder
22. september 2004 - 20:20 #10
Fujitsu Siemens Pocket LOOX 720... Den ser også ud til at være meget god
Nogle der har lidt mere viden om denne? (Jeres vurdering om denne)?

Jeg kunne forresten også godt tænke mig at vide, hvilken PDA i har og hvad i bruger den til? Er der nogle PDA'er i kan anbefale, som i har personlig erfaring med?
Avatar billede annikadk Nybegynder
23. september 2004 - 08:48 #11
Jeg er selv på Mio168 (med hhv 1gb+½gb efter hvad jeg laver), da mit behov hovedsageligt er gående med GPS, og ellers bare underholdning (spil, musik, bøger, kalender/bog, film) mens der ventes.

Wi-Fi ville da være nice, men har sådan set ikke behovet, så...
Bluetooth ligeså, men har ikke pt. BT i min Bærbare, så på den anden side.
Og den lever jo fint op til mit behov :) (derudover føltes den mindre i str. end visse andre jeg havde i hånden, og da min hånd er kort..)
Må erkende at jeg, ligesom med min bærbare, har et personligt forhold til den ;)

Har ikke erfaring i Loox'en men spørg evt. i de fora'er hvor PDAerne er emnet - har set min 1 der har bestilt den.
Avatar billede punnishment Nybegynder
26. september 2004 - 14:22 #12
Tak for jeres svar.
Jeg fik mine svar, men har besluttet mig for ikke at købe en all-in-one enhed.
Som annikadk sagde i første indlæg, findes der ikke de store valg muligheder!

Hvis du (annikadk) også kunne ligge et svar, så jeg kunne acceptere og dermed lukke spørgsmålet?
Avatar billede annikadk Nybegynder
26. september 2004 - 14:31 #13
Jamen det vil jeg da så gøre.
Hvad har du valgt istedet for? *nysgerrig*
Avatar billede punnishment Nybegynder
28. september 2004 - 18:48 #14
ikke noget endnu, men det finder jeg meget snart ud af.
Jeg har desuden oprettet følgende tråd;
http://www.eksperten.dk/spm/543878