Avatar billede onkel_dunkel Nybegynder
21. september 2004 - 16:37 Der er 3 kommentarer

surround på asus a7n8x-x

jeg har lige fået et et asus a7n8x-x bundkort som burde være med integreret 6.1 surround lydkort, men jeg aner simpelthen ikke vhordan jeg får det aktiveret. der er kun de tre standard grøn,blå,pink stik på bundkortet som på et normalt lydkort, og der er ikke forklaret noget i manualen eller i bios om det er muligt at benytte det blå og pinke stik til baghøjtaler/subwoofer. Hvis nogen ved hvordan jeg får det til at virke ville jeg blive meget glad da jeg ellers har investeret forgæves i et surround sæt :(
Avatar billede neophyte Nybegynder
21. september 2004 - 18:02 #1
Hey du. Jeg har haft et ASUS A7N8X Deluxe. De stik du nævner skal nemlig bruges til sub woofer, bag højtalere, og front højtalere. Det kan du konfigurere i den medfølgende software som fulgte med bundkortet. Kan ikke lige huske hvad programmet er men det burde starte op med windows når du har installeret alle dine drivere. Inde i det program aktivere du om f.eks mikrofon ingangen skal være en sub woofer udgang og om Line-out skal være bag højtaler udgang osv..
Avatar billede onkel_dunkel Nybegynder
21. september 2004 - 18:13 #2
hmm det ser ikke ud til at det program findes på min cd... har haft alle porgrammer installeret nu, meget mystisk.
Avatar billede neophyte Nybegynder
21. september 2004 - 20:01 #3
Det skulle gerne være ned i din "System Tray", altså der hvor dit ur er osse. Soundstorm skulle det hedde mener jeg.