Avatar billede mettecarsten Nybegynder
21. september 2004 - 14:38 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Hjælp til det perfekte firmanavn

Hej

Jeg har gennem længere tid haft en virksomhed, som beskæftiger sig med flere grene af internettet, f.eks. hjemmesideløsninger og formidling af private sommerhuse.

Det gamle firmanavn er ikke længere dækkende, hvorfor jeg har brug for et nyt. Næsten alle domæner er taget !!, hvorfor jeg virkelig godt kunne bruge jeres kreativitet. Firmanavnet skal være inspireret af løsninger på internettet, f.eks. www.e-løsninger.dk (ikke æø eller å i navnet) eller hvis muligt www.e-partner.dk - altså et meget bredt navn.

Hvilke muligheder er der???
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
21. september 2004 - 14:44 #1
www.e-service.nu?

Skal det være .dk?
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
21. september 2004 - 14:46 #2
Det skal være et .dk - har faktisk også tænkt på e-service, men .dk er taget
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
21. september 2004 - 14:50 #3
www.god-forretning.dk - måske ikke vildt kreativt...
www.e-aftale.dk
www.ordentlig-handel.dk

- noget i den retning? ;)
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
21. september 2004 - 14:53 #4
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
21. september 2004 - 14:57 #5
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
21. september 2004 - 15:00 #6
www.total-partner.dk
www.total-web.dk
- og så synes jeg da at www.god-service.nu er helt god...

Venter lige på lidt feedback. ;)
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
21. september 2004 - 15:08 #7
Mange gode forslag. Det er måske bedre at gå helt væk fra e-..., da "alle" internetfirmaer hedder noget i den retning. Ideer til et helt "almindeligt" firmanavn? (bliver nødt til at koble af nu, men ser videre på ideerne i aften eller i morgen)
Avatar billede mfjensen Nybegynder
25. september 2004 - 22:54 #8
Hejsa!

Hvad med homeweb.dk?
Avatar billede heine112 Nybegynder
26. september 2004 - 21:58 #9
Måske bør du blot anvende et neutralt navn, som ikke låser sig fast på et bestemt erhvervs-område (som Mærsk, Trane&Trane, Monberg & Torsen).

Hilsen Heine112
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
27. september 2004 - 10:28 #10
Jeg tror faktisk, at det ender med et neutralt navn - har I nogle gode ideer? Ellers skal I alle lige smide et svar, så jeg kan fordele point (venter lige nogle dage i håb om nogle gode neutrale navne) :-)
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
27. september 2004 - 12:40 #11
Lægger lige et svar, men tænker videre... ;-)
Avatar billede bulbous Nybegynder
29. september 2004 - 11:15 #12
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
01. oktober 2004 - 11:07 #13
Tak for jeres hjælp :-)
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
07. oktober 2004 - 22:46 #14
Hvad med 'metcar.dk'? eller meca.dk?
Avatar billede webgon Nybegynder
11. januar 2005 - 15:14 #15
'Metcar'® er et registret varmærke (se www.metcar.com) og MECA (www.meca.com) er navnet på et kendt instant-messaging program. Det er måske ingen hindring for domains, men syntes alligevel det skulle med :-)