Avatar billede brutus Nybegynder
21. september 2004 - 09:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

You do not have access to the folder A:

Hej
ovenstående fejlmeddelelse kommer hvergang jeg prøver at læse/skrive til en diskette i a drevet(fra words). Det underlige er at hvis jeg går på a drevet i stifinder, er der ingen probs, heller ikke i words.
Hele fejlmeddelelsen er : you do not have access to the folder A:\. See your administrator for access.
maskinen kører win 2000 m. office 2000
Hilsen, den mere og mere gråhårede :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. september 2004 - 09:40 #1
Jeg har søgt lidt på fejlen, og der er en udbredt "defekt diskettedrev" forklaring.

Fejlmeddelelsen er blot ikke særligt sigende.

Prøv at tage en ny diskette og se om du kan skrive til den (kopier ex. en fil ud vha. explorer). Hvis det fejler, så har du et HW problem med dit diskettedrev.
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. september 2004 - 09:41 #2
Fra en post:

"The most likely causes of this error are faulty or unformatted floppy disks
or a failure of the floppy drive itself. The 'administrator' error is a
generic error returned when no specific read/write error can be determined."
Avatar billede brutus Nybegynder
21. september 2004 - 09:42 #3
kan nok ikke være det. Problemet opstår på alle 7 maskiner her på jobbet :-(
Avatar billede brutus Nybegynder
21. september 2004 - 09:44 #4
og som sagt er der ingen probs, hvis man lige "kigger" på a drevet med stifinder først
Avatar billede brutus Nybegynder
09. oktober 2004 - 08:54 #5
hmm. ingen ideer ? så lukker jeg