Avatar billede mikru Nybegynder
20. september 2004 - 15:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"Nyt grafikkort" igen igen

Mit GeForce 4 Ti4200 er tilsyneladende udbrændt og jeg skal bruge et nyt grafikkort til en 2 år gammel PC.

AMD 2100+
MSI KT3 Ultra
512mb pc2700

I forhold til specs, får jeg nok ikke noget ud af at ofre de helt store summer, men hvad vil være det optimale til sådan en gammel svend, der mest bruges til spil?

Prisen er ikke afgørende, så længe jeg får noget ud af det.
Avatar billede novalis Nybegynder
20. september 2004 - 15:42 #1
Hvis du vil investere lige nu og her, så kig på et GeForceFX 5900XT eller et Radeon 9600XT. Ellers vent til GeForce 6600GT kommer til AGP-porten. Har samme mobo som dig, og regner med at skifte mit Ti-4200 når 6600GT kommer til AGP-porten.

Alternativt kunne du også købe et GeForce 6800. De ligger lige omkring 2400 pt.

/Søren
Avatar billede novalis Nybegynder
20. september 2004 - 16:34 #2
Hvis du samtidig smækkede 512MB mere RAM i, så er du rimelig godt kørende.

De fleste nyere spil idag er presset lagt på grafikkortet og ikke så meget CPU'en. Din CPU vil ikke være flaskehals i de nuværende spil.
Avatar billede mikru Nybegynder
22. september 2004 - 09:54 #3
Der er tilsyneladende ikke flere der vil bidrage, og jeg har bestilt et MSI GFFX5900XT, som du anbefalede så læg et svar, novalis, og du får pts.
Avatar billede novalis Nybegynder
23. september 2004 - 14:30 #4
Gerne ;o)

Held og lykke med dit nye kort.