Avatar billede -hyber- Nybegynder
19. september 2004 - 16:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

3 fysik spørgsmål

Hej! Jeg vil gerne ha hjælp til mit fysik her.. Jeg ber ikke om resultatet, men ber om forklaring osv.! håber i vil hjælpe :)

1:
Bestem ladningen på en 100 (u)F kondensator som tilsluttes 220 V

2:
Bestem kapacitansen af en parallelkobling af tre kondensatorer på 5 nF, 15 nF og 25 nF.
Bestem ladningen på hver af kondensatorene når parallelkoblingen tilsluttes en spænding på 30V.

3: En kondensator med kapacitansen 20 (u)F tilsluttes en funktionsgenerator, der afgiver en såkaldt firkantspænding. Med et oscilloskop måler man den på figuren angivne spænding som funktion af tiden over kondensatoren. Hvor stor må funktionsgeneratorens indre resistans være?

Help :''(
Avatar billede morteeart Nybegynder
19. september 2004 - 16:54 #1
ikke et svar, men www.studi.dk er et lektieforum, det er nok lidt større change for hjælp.
Avatar billede -hyber- Nybegynder
19. september 2004 - 18:24 #2
Come on drenge :)
Avatar billede -hyber- Nybegynder
19. september 2004 - 20:52 #3
i opgave nr. 2:

Skal alle nFér lægges sammen, det ved jeg!
Avatar billede -hyber- Nybegynder
19. september 2004 - 22:46 #4
.