Avatar billede wilweb Nybegynder
19. september 2004 - 08:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

reset bios

Jeg har nok lige dummet mig grundigt!
Jeg var inde i min BIOS og ændre opsæfningen til 'load optimal settings' det var noget rigtigt skidt da min pc nu ikke vil starte op. Det vil sige at computeren kører med sort skærm.

Mit spørgsmål er nu er der en måde at komme ind i BIOS'en igen for at ændre eller skal jeg bare se mig om efter en ny pc.
Avatar billede larholm Nybegynder
19. september 2004 - 08:34 #1
Hej. På bundkortet er der formentligt en jumper du kan løfte fra enten pin 1-2 til 2-3 eller omvendt, der har til formål at resette bios. Kig i din manual til bundkortet, der hedder den formentligt "clear CMOS"; du skal bestemt ikke købe en ny pc.
Avatar billede wilweb Nybegynder
19. september 2004 - 08:37 #2
Fino:> jeg går lige i gang med at læse min motherboard manual.
Det er et MSI PT880 Neo Series (MS-7008(v1.x) ATX Mainboard)
Avatar billede wilweb Nybegynder
19. september 2004 - 08:53 #3
larholm :> smider du ikke lige et svar? Dit råd virkede fint.

Jeg slukkede PC'en, flyttede en jumper fra pin 1-2 til 2-3 og tilbage. startede min PC igen og vups så var den der. Efterfølgende skulle jeg dog rette datoen i BIOS'en.

Takker :>
Avatar billede larholm Nybegynder
19. september 2004 - 08:59 #4
var så lidt