Avatar billede larholm Nybegynder
18. september 2004 - 14:22 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Terminal server med XP Pro maskiner og ipspørgsmål

Hej !
Jeg har to spørgsmål:

1) kan man køre terminal services på en xp pro ?

2) Jeg kører med en fast ip-adresse, som jeg har indtastet i routeren. Når jeg installerer terminal service client på en win2000 maskine et vilkårligt sted, og jeg peger på at connection skal foregå via den faste indtastede ipadresse fra routeren, kan den så godt "fange" min win2000 terminal server, der bare har fået tildelt en ip ud fra den faste ??
Avatar billede htm Nybegynder
18. september 2004 - 14:34 #1
1) ja
2) ja hvis du forwarder port 3389 i routeren til din klientmaskine der kører terminalserver, så kan den nås udefra.

3) Du har afsat alt for mange point til dette spørgsmål.
Avatar billede larholm Nybegynder
18. september 2004 - 14:45 #2
Hvordan forwarder jeg port 3389, og hvad vil det sige ?
Avatar billede larholm Nybegynder
18. september 2004 - 14:48 #3
jeg vil gerne fange min terminal server fra et vilkårlig sted in the wide world
Avatar billede htm Nybegynder
18. september 2004 - 14:48 #4
Det gør du i din router. Det er forskelligt fra router til router.

Det vil sige at alle forespørgsler der kommer på din IP på port 3389 bliver videresendt til din lokale maskine, sådan at den tager sig af det.

Terminal Server bruger port 3389.

Det hedder bla. Virtual Servers, port forward i routeren.
Avatar billede larholm Nybegynder
18. september 2004 - 14:50 #5
der er noget der hedder en privat og en public port, er det der man skal indstille det ? Det er under virtual server
Avatar billede htm Nybegynder
18. september 2004 - 14:52 #6
Ja lyder ok - de skal begge stå til 3389...
Avatar billede larholm Nybegynder
18. september 2004 - 14:55 #7
Ok - nu er vi åbenbart inde på noget. I min router under virtual server, kan jeg vælge først at enable den. så skal jeg give min forbindelse et navn. Det kan jeg vist godt klare. Men så skal jeg skrive noget under private ip, hvor der er def. 192.168.0 og så skal man selv indtaste den sidste. Er det det ip nummer som jeg har fået af routeren ? Den vil jo ændre sig løbende hvis det er tilfældet. Dernæst skal jeg indskrive noget under public port og noget under privat port. Er det her jeg skal skrive terminal porten 3389 ?
Avatar billede htm Nybegynder
18. september 2004 - 15:01 #8
Private IP er den IP som den maskine har som du vil tilgå via TerminalServer.

Hvis den ændrer sig hele tiden må du ind og definere den hele tiden.

De fleste routere har dog en "husker" så de uddeler den samme IP til de samme klienter.

Men ellers har du mulighed for i mange routere at resevere en IP-adresse til din maskine.

Ja i public port og private port skal du skrive 3389
Avatar billede larholm Nybegynder
18. september 2004 - 15:01 #9
du svarede jo egentligt på det sidste, men hvad med ip adressen ? Er der serverens tildelte ip adresse jeg skal indskrive, og hvis det er tilfældet giver det ikke problemer når routeren tildeler den en ny ?
Avatar billede larholm Nybegynder
18. september 2004 - 15:03 #10
aha.....jeg vil lige prøve om jeg kan reservere ip adressen til serveren, for så burde det egentligt være løst. JEg skal lige have fat i et par disketter, og have installeret terminal clienter og afprøve det, og så får du dine point.
Avatar billede larholm Nybegynder
18. september 2004 - 15:14 #11
jeg har været inde at ændre serverens routertildelte dynamiske adresse til at være en routertildelt statisk adresse. Er det ikke det du snakker om når du skriver at reservere en ip ?
Avatar billede htm Nybegynder
18. september 2004 - 15:16 #12
Jo lyder rigtigt.
Avatar billede larholm Nybegynder
18. september 2004 - 16:48 #13
hej - det ser sørme ud til at virke. Når jeg logger på som administrator via terminal, kan jeg så ændre i den brugerflade jeg ser som administrator når jeg logger på server ? sekundært; jeg skal installere via tilføj/fjern programmer for at installeres i terminal mode ik ?
Avatar billede htm Nybegynder
18. september 2004 - 17:01 #14
Det er den samme brugerfalde du bruger om du logger på via terminal eller lokalt.
Jo det mener jeg nok...
Avatar billede larholm Nybegynder
18. september 2004 - 17:25 #15
tak for din gode hjælp !!!!
Avatar billede htm Nybegynder
18. september 2004 - 17:44 #16
ok så lægger jeg et svar, men som sagt i første indlæg er der får mange point.

Tag de fleste selv og giv mig point for hvad du syntes det svarer til i sværhedsgrad.

15 point = let spørgsmål
30 point = middelt spørgsmål
60 point = svær spørgsmål
Avatar billede larholm Nybegynder
19. september 2004 - 08:30 #17
har idu fået dine point ?
Avatar billede htm Nybegynder
19. september 2004 - 11:47 #18
næææ for jeg har glemt at lægge et svar :) jeg prøver igen.
(klik på at du selv vil tildele pointantal)