Avatar billede vilsgaard Nybegynder
16. september 2004 - 17:23 Der er 20 kommentarer

Spørsmål til CPU'en og mit Motherboard?

Hej Først vil jeg lige spørge om hvordan man tjekker hvilket motherboard man har i sin com og så derefter hvordan man sætter sin CPU ned.. Min com går ud efter noget tid... Men kan ændre meget i bios'en men ikke CPU'en. Jeg har en intiel pensium 2,4 eller 2,6 eller sådan noget.. håber i kan hjælpe

Vilsgaard
Avatar billede peet-49 Novice
16. september 2004 - 17:25 #1
Det kan man normalt se i systemoplysninger.
Avatar billede vilsgaard Nybegynder
16. september 2004 - 17:25 #2
Hvor er det henne??
Avatar billede amikk Nybegynder
16. september 2004 - 17:27 #3
Kig under enhedshåndtering.

Højreklik på denne computer, egenskaber, fanebladet hardware => enhedshåndtering
Avatar billede amikk Nybegynder
16. september 2004 - 17:28 #4
Ellers riv kabinettet op og se hvad producenten har skrevet på bundkortet af info
Avatar billede vilsgaard Nybegynder
16. september 2004 - 17:29 #5
det er en bærbar
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2004 - 17:29 #6
Det står ikke altid i enhedshåndtering.

klik på Start og derefter klikke på Hjælp og support. Klik på knappen Support på værktøjslinjen, og klik derefter på Avancerede systemoplysninger under Værktøjer og links til venstre i vinduet. Klik på Vis detaljerede systemoplysninger i detaljeruden

(Fra hjælp og support i MS WINXP)
Avatar billede amikk Nybegynder
16. september 2004 - 17:31 #7
Kig i manualen til maskinen. Der skulle gerne stå hvilke spec's der er i den.
Avatar billede vilsgaard Nybegynder
16. september 2004 - 17:34 #8
Hvilken en af dem er det så jeg kan se det på?? hvad hedder det??
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2004 - 17:35 #9
Avatar billede amikk Nybegynder
16. september 2004 - 17:35 #10
Mainboard / motherboard vil jeg gå ud fra... hvis ikke det står skrevet står der sikkert kun hvilket chipsæt der er på
Avatar billede vilsgaard Nybegynder
16. september 2004 - 17:36 #11
der står kun biosversion
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2004 - 17:37 #12
Systemproducent og systemmodel
Avatar billede amikk Nybegynder
16. september 2004 - 17:38 #13
Slå på tråden til producenten eller skriv en mail :-/
Avatar billede vilsgaard Nybegynder
16. september 2004 - 17:39 #14
clevo m22es?? kan det passe???? OG hvad gør man så for at få adgang til at ændre cpu'en??
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2004 - 17:44 #15
Det plejer at være "F1" eller "Delete" ...

Tryk når du starter op!
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2004 - 17:45 #16
Lige efter at de tre lamper over det numeriske tastatur har blinket en gang trykker du "Delete" et par gange.
Avatar billede vilsgaard Nybegynder
16. september 2004 - 17:46 #17
ja det ved jeg.. hos mig er det F2.. Men der står at jeg skal være administrator for at røre CPU'en.. Men det er jeg og kan stadig ikke!! kan man logge på som administrator i selve BIOS'en??
Avatar billede vilsgaard Nybegynder
16. september 2004 - 17:48 #18
kunne det passe at mit motherboard var "clevo m22es"??
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2004 - 18:02 #19
Clevo er det i hvert fald en bundkortproducent så vidt jeg vd ;)
Jeg kender ikke deres model-navne, men det lyder da sandsynligt?
Avatar billede vilsgaard Nybegynder
16. september 2004 - 18:09 #20
Hvordan opdatere jeg så den??