Avatar billede bamzen Nybegynder
16. september 2004 - 00:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SSI - Server side includes ND 6.5

Jeg ville så frygteligt gerne kunne inkludere en fil via en ssi tag på en form... Det lader til at ssi har virket på notes 5.x men ikke på ND 6.5?

Er der noget specielt man skal gøre for at enable ssi på nd 6.5?

Findes der eventuelt et alternativ??
Avatar billede jogii Nybegynder
16. september 2004 - 08:29 #1
Jeg ved ikke om det gælder for dit tilfælde, men Ken Yee har skrevet dette:
http://www.keysolutions.com/NotesFAQ/doessupport.html
Avatar billede bamzen Nybegynder
16. september 2004 - 10:56 #2
er vist kun op til v5...
Avatar billede jogii Nybegynder
16. september 2004 - 13:23 #3
Hvorfor har du brug for SSI. Hvis det er en Domino db så kan man lave det samme med native Notes elementer.

Hvad hed din SSI-fil? Måske skal den blot placeres et andet sted.
Avatar billede bamzen Nybegynder
16. september 2004 - 13:50 #4
Min ide er at lave et system, som dynamisk kan hente info ind som en del af en template... hvor infoen ligger er principielt set ligegyldigt - samme server, en anden server eller lign....
Avatar billede jogii Nybegynder
16. september 2004 - 14:03 #5
Skal data ikke ligge på samme server for at SSI skal kunne virke?
Avatar billede bamzen Nybegynder
16. september 2004 - 14:24 #6
Mener jeg ikke, men kan jeg ærligt talt ikke huske ... fik bare en ide, og ville så prøve den af og få lavet et proof of concept.... Men umiddelbart kan jeg ikke se noget i vejen for at det ligger på en anden server hvis man bruger en virtual file...
Avatar billede jogii Nybegynder
16. september 2004 - 16:18 #7
Her noget jeg fandt omkring SSI på Apache:

Including a standard footer
If you are managing any site that is more than a few pages, you may find that making changes to all those pages can be a real pain, particularly if you are trying to maintain some kind of standard look across all those pages.

Using an include file for a header and/or a footer can reduce the burden of these updates. You just have to make one footer file, and then include it into each page with the include SSI command. The include element can determine what file to include with either the file attribute, or the virtual attribute. The file attribute is a file path, relative to the current directory. That means that it cannot be an absolute file path (starting with /), nor can it contain ../ as part of that path. The virtual attribute is probably more useful, and should specify a URL relative to the document being served. It can start with a /, but must be on the same server as the file being served.

        <!--#include virtual="/footer.html" -->
I'll frequently combine the last two things, putting a LAST_MODIFIED directive inside a footer file to be included. SSI directives can be contained in the included file, and includes can be nested - that is, the included file can include another file, and so on.

Her antydes det at der (på Apache) ikke kan henvises til filer på andre servere.
Avatar billede bamzen Nybegynder
16. september 2004 - 23:24 #8
Fordi du fandt den info om ssi, får du pointene... Mit spørgsmål blev pludselig irrelevant.... valgte at løse det ved iframes/xml data islands i stedet

/Gragans
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
17. september 2004 - 10:43 #9
Sakset fra jogiis link:

"Does Domino support Server-Side Includes (SSI)?

Yes, but only for files with an extension of .shtml. If your files are named with an extension of .html or .htm, change the following line in your http.cnf file in your Notes data directory:
  imbeds on .shtml"

Men hvor er det lige man finder httpd.conf på en Domino 6 server?

Såvidt jeg har forstået er denne fjernet (af sikkerhedshensyn???), hvilket blandt andet gør at man ikke længere kan lave custom 404 meddelelser for urler der ikke indeholder .nsf

/pr0gm4n