Avatar billede rapp Nybegynder
16. september 2004 - 00:27 Der er 1 løsning

oprette mappe på disk

Kan man få Filemaker til at oprette en mappe ét bestemt sted på HD'en – ved "knappe" klik – mappen skal navngives med værdien fra et bestemt felt.
Avatar billede finn-l Nybegynder
03. november 2004 - 16:56 #1
Den er lidt "tricky" - Jeg har lavet et eksempel lavet i AppleScript på Mac OS X;

1. Opret 2 Global felter (Global1 og Global2)

2. Opret et kalkulationsfelt med resultat sat til text. Formlen er:

Global1 & Et bestemt felt & Global2

3. Gå til Browse-mode og indsæt i Global1:

tell application "Finder"
    activate
    make new folder at folder "Desktop" of folder "min mac" of folder "Users" of startup disk with properties {name:"

4. Indsæt i Global2:

"}
end tell

5. Opret et script der laver en "Perform AppleScript" hvor du bruger værdien fra et felt (Dit kalkulationsfelt).

Ovenstående AppleScript skal selvfølgelig tilpasses dit behov!