Avatar billede bri2004 Nybegynder
15. september 2004 - 09:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Komprimere database ved opstart

Jeg har en database, som jeg gerne vil have til, at komprimere sig selv hver gang den ENTEN startes ELLER afsluttes. Kan nogen hjælpe mig med enten en makre eller en rutine?
Avatar billede jkrons Professor
15. september 2004 - 09:50 #1
Fra Access 2000 og frem kan du under instillinger vælge, at der skal komperimeres ved afslutning.
Avatar billede mugs Novice
15. september 2004 - 11:02 #2
Funktioner > Indstillinger > Fanen Generelt og sæt et checkmærke nede til venstre i  boksen "Komprimer ved lukning".
Avatar billede bri2004 Nybegynder
15. september 2004 - 11:38 #3
Det ville være smart!
Men databasen kører på Access97... Hjææælpp... ;-)
Avatar billede jkrons Professor
15. september 2004 - 12:22 #4
Så er det faktisk ret besværligt, fordi du ikke kan komprimere en åben database. Du er nødt til at åbne en anden via kode, via kode i denne anden database skal du så komprimere den første, hvorefrer den anden skal lukkes igen.
Avatar billede jkrons Professor
15. september 2004 - 12:38 #5
Der findes en add-in til Access, der kan gøre det:

http://www.trigeminal.com/lang/1033/utility.asp?ItemID=8#8
Avatar billede bri2004 Nybegynder
15. september 2004 - 15:19 #6
Mugs: dit svar er nok ok... men jeg kan ikke bruge det til noget, da jeg kører access 97. Desuden kon jkrons først med stort set samme svar.

jkrons: dit tip med add-in'en er suverænt. TAK!!! og 100 point på vej til dig.
Avatar billede jkrons Professor
15. september 2004 - 15:34 #7
Velbekomme!
Avatar billede mugs Novice
15. september 2004 - 15:35 #8
bri2004 -> Korrekt med 2 næsten enslydende svar. Dog gjorde jeg mit indlæg til et svar, da jeg synes det var langt mere dækkende. Vær venlig ved evt. nye spørgsmål at anføre, at du bruger 97. Det vil fra starten give dig mere korrekte svar.
Avatar billede juks Novice
16. september 2004 - 11:45 #9
vil lige sige ,
1 at det øger fejl riskoen  at komprimere databasen hvergang..
2 Der er ingen grund til at komprimere databasen hvergang med mindre du redigere i formular- , rapport-design
Avatar billede jkrons Professor
16. september 2004 - 14:12 #10
juks-> Hvis du har mange sletninger i din database, kan det nu være en god ide at komprimere den.
Avatar billede mugs Novice
16. september 2004 - 14:13 #11
Komprimerer altid ved lukning og har aldrig oplevet fejl af denne årsag.