Avatar billede mzr Nybegynder
15. september 2004 - 08:54 Der er 42 kommentarer og
2 løsninger

Søger et program til let billedbehandling

Jeg søger et lille (helst gratis) program hvor man kan fjerne "røde øjne", beskærer og andet lettere bearbejdning af digitalebilleder. Jeg har også brug for at kunne lave "sjove ting" så som invitationer, og måske postkort. Er der en der kender et godt program til det? ( jeg har MEGET brug for det)
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 08:59 #1
Du kan hente diverse billed behandlingsprogrammer på prøve, bla. Paint Shop Pro, som vist nok giver dig 30 dages fuld afprøvelse - Og efter det, minder den dig bare om at tiden er gået, men kan stadig bruges (Sådan var det ihvertfald i sin tid :) - Af mere profesionelle løsninger findes der bla. Photoshop, som også kan hentes i en prøve version, men vist nok med begrænsede "features"

www.jasc.com (Psp)
www.adobe.com (Photoshop)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. september 2004 - 08:59 #2
først vil jeg lige høre dig om der ikke fulgte en cd med til dit digital kamara for hvis der gør det så har du allerede programmet til dette?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
15. september 2004 - 09:00 #3
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
15. september 2004 - 09:00 #4
Gimp er 90% lig photoshop og ganske gratis
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. september 2004 - 09:02 #5
Jeg vil anbefale dig at kikke på Photoshop Elements, der er lillebroren til den store Photoshop. Magasinet Digital Foto har kort en serie med undervisning på Photoshop Elements, der er mange gode tips og beskrivelser. Jeg tror du kan låne dette blad på biblioteket og jeg vil anbefale dig at abonnerer på det, det er faktisk godt
Avatar billede mzr Nybegynder
15. september 2004 - 09:03 #6
Jeg kender godt både Psp og photoshop, men syntes de er meget indviklede, og der er så vidt jeg ved ikke mulighed for at lave sjove print.

Til det med vad der hørte med mit kamera så ved jeg det ikke for jeg fik et brugt et :-)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. september 2004 - 09:03 #7
Jeg ville bruge jaca
Direkte downlink den klarer det hele;)
http://www.jasc.com/products/animationshop/?

Mvh-

pp
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. september 2004 - 09:05 #8
Buffezone var det ikke noget med et lille link eller 2 så brugeren kan se hvad du taler om det er jo ikke sikkert brugeren ved hvad det er og hvor man henter det ned henne:)
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 09:07 #9
Ved et hurtigt besøg på google, fandt jeg frem til dette:

http://www.fotofinish.com/specials/photo-edit.asp?id=24238

Det kan fixe røde øje, lave effekter, og tror også det har noget "themeplate" funktion....
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. september 2004 - 09:08 #10
Her er den Photo Element som er gratis i enten 15 el. 30 dage men så kst. det osse:)
http://www.adobe.dk/digitalimag/main.html
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. september 2004 - 09:09 #11
google er det første man kigge efter inden man spørger så spare du en del point mzr;)
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 09:10 #12
http://www.fotofinish.com/resources/examples/photos/cards.htm - Det har lige præcis det du søger ;)
Avatar billede mzr Nybegynder
15. september 2004 - 09:11 #13
Uhh tro mig jeg ha rkigger og hentet et hav af små programmer, men ingen fundet som ER gratis og som kan de ting jeg har brug for så jeg ville efterhånden gerne give alle mine ponit til den der kan finde lige det jeg har brug for :-)
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 09:13 #14
Prøv nu mit program der ;)

Og tvivler på at du findet et GRATIS program, der kan alt det du søger - Folk vil jo som regel have penge for det de udvikler (forståeligt nok)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. september 2004 - 09:16 #15
Hør her mzr´´ har du et digital kamara for det fortolker jeg du har? og bruger du den til din pc?  Hvis du gør det så har du allerede det program der kan gøre alt det du vil det kan mit jeg har et HP digital kamara men navnet er underordnet hvad det hedder.  Det er mere det program du gerne skulde have når du indlæser dine billeder i din pc (kan du følge mig)?
Avatar billede mzr Nybegynder
15. september 2004 - 09:19 #16
Ja jeg har et kamera, men jeg har ikke det software der hørte med det, for det er et jeg har overtaget fra en ven, jeg får mine billeder ind på maskinen vha en kortlæser og altså ikke et program til at overføre med
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. september 2004 - 09:22 #17
Her er et der er gratis  *Paint Shop Pro*
Her står kort om den:
Paint shop pro har i mange år været et særdeles godt alternativ til "grafik-nørdernes" foretrukne Photoshop, og med denne final version af PSP - version 8.0, bliver det absolut ikke ringere ...

Jasc har med denne nye version virkelig skruet et kanon stykke software sammen, som fuldt ud matcher langt dyrere applikationer.

Af nye funktioner kan bl.a nævnes :

BACKGROUND REMOVER som gøre det 100 gange nemmere at fjerne baggrunden i et billede.

WARPING TOOL som giver dig uanede muligheder, hvis du er til den sjove form for billedemanipulation.

Der er blevet smidt en del flere presets i programmet og samtidig er red-eye-reduction funktionen virkeligt blevet forbedret!

Link:  http://www.jasc.com/products/paintshoppro/?

der er osse red-eye funktionen så nu mangler du ihvertfal ikke noget med alle div. links:)
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 09:23 #18
PillPopper, det er da fuldstændigt ligegyldigt hvordan han får billederne i maskinen, eller hvor billederne kommer fra - I det hele taget er det lige meget hvor hans billeder kommer fra, han søger et program.

Og Mzr, jeg vil anbefale dig at prøve det jeg henviste til... :)
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 09:23 #19
Flot PillPopper, at linke til et program jeg lagde ud med at linke til :)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. september 2004 - 09:25 #20
det er IKKE lige meget for hvis han havde den CD der fulgte med havde han jo det program han skulde bruge´´ kan du ikke se det.

PS: mzr hvis du vil kan du tilføje mig på msn og jeg vil hjælpe dig og lægge svarene ud  om alt hvad der er forgået så der ikke er sure miner, jeg er ligeglad med pointene
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. september 2004 - 09:27 #21
jeg har ikke lagt samme link ud (åben red-eye) og se det er 2 forskellige programmer *LOL*
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 09:30 #22
Jeg mindes da ikke at få noget speciel software med til min Digicam? Og hvis jeg gjorde, er det sikkert ikke specielt godt :) (Har et HP Photosmart 935)

Du har linket til paintshop pro, kig på dit link mand :)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. september 2004 - 09:30 #23
desuden er dit første link mest til at lave banner med jeg har selv programmet:) men det er coolnok der´t er bestemt ikke det;) men jeg ville vælge den anden som har det brugeren spørger om så jeg forstår ikke helt det du mener (sry:)
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 09:31 #24
Du linker bare direkte til produktet, jeg linker til deres forside - Præcis det samme....
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. september 2004 - 09:32 #25
locturian var der ikke en cd med da du købte dit HP kamara sger du´´ det syntes jeg er mærkeligt for det er/var der til mig.
Kan du forstå nu hvorfor jeg spurgte for så var der jo ingen grund til at han brugte tid herinde)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. september 2004 - 09:34 #26
ja det ved jeg godt jeg har den fjerner osse det jeg har skrevet hvis du kigger længer oppe og det er det brugeren spørger efter, mere har jeg ik at sige medmindre der spørges fra brugerens side for nu er han blevet bombaderet med det han skal have og lidt mere til;) som kun er godt, og ja jeg linket direkte til downloadet så brugeren ikke skal bruge tid på *selv* at finde frem til det.
Hygge alle sammen.;)
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 09:36 #27
Jeg fik også 6 lorte spil med til mit grafikkort i sin tid - Bare fordi man får noget software med, er der ingen der siger at det er godt, eller ønskeligt at anvende. Fordi manden har fået software med, betyder det ikke at det er noget han kan bruge. Fordi du får 2kg hvidløgspølse med i brugsen, når du køber 10 liter cola, er der ingen der siger at du spiser den, vel ;)
Avatar billede mzr Nybegynder
15. september 2004 - 09:38 #28
I skal have mange tak for jeres svar, men der er bare ikke rigtig noget af det jeg kan bruge, det er som sagt noget helt "specielt" jeg leder efter og ingen af de programmer der er nævnt lever op til alle de "krav" jeg har som var (gratis, lettere billedbehandling og sjove print) Det er rigtigt at de forskellige programmer der er nævnt har nogle af tingene, men så vidt jeg kan se er der inge der lever op til alle tingene, og jeg var godt klar over at det ikke var så let at finde for som også skrevet har jeg selv ledt højt og lavt men uden held, det var også derfor jeg var villig til at give alle mine point væk for at finde det :-)
Jeg hælder selv mest til at det jeg har brug for at sådan et program der normalt ville følge med et kamera eller en scanner for den sags skyld, MEN hvor i alverden får man fat i sådan et program gratis og uden begrænsninger
Avatar billede mzr Nybegynder
15. september 2004 - 09:40 #29
Og så lige en lille rettelse... Jeg bliver omtalt som "han" bag mzr gemmer sig en "hun" :-) hvilket ingen jo har en chance for at vide
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 09:43 #30
Nu er majoriteten af brugerne herinde jo mænd, så normalt antager man at det er en bruger af han-køn man taler til/med - Så misforståelsen er vel ganske forståelig...

Men, Frøken, du finder ikke gratis software der kan en masse smarte ting. Som sagt vil alle jo have betaling for deres arbejdsindsats - Intet her i verden er gratis :) Så det tætteste du kommer er nok et "trial" program, hvor du får et fuld program på prøve. Alternativt er software der følger med kamerare og des lige, de er dog sjældent specielt gode, eller up-to-date...

Jeg vil stadig slå et slag for det program jeg lagde et link til. Der ser ud til at kunne opfylde alle dine behov, på nær at det ikke er gratis på længere sigt - men du kan jo give det en chance i de 30 dage at du har det :)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. september 2004 - 09:48 #31
dammm´´  klask i røven pp) *S* sjovt nok jeg sad lige inde i stuen og tænke på det samme som du selv siger mzr (so sorry) mamm.
Håber undskyldningen er modtaget
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. september 2004 - 09:53 #32
Lige en sidste ting til locturian mit HP hedder 735 og den cd indeholder 2 programmer hvor man selv kan div. ting med ens billeder og hvis den ikke fulgte med kunne jeg jo ikke indlæse mine billeder eller redigere o.s.v i dem derfor skrev jeg dette(jeg håber ikke du tager det negativt for det syntes jeg der er mange der gør herinde når man skriver noget.

Slut herfra.
Kan du have det godt fru. mzr :)

Og Jer alle andre, hygge og forsat rigtig god dag;)
Avatar billede mzr Nybegynder
15. september 2004 - 09:58 #33
Tak og i lige måde pillpopper
Avatar billede harnbjerg Nybegynder
15. september 2004 - 10:03 #34
Jeg tror at IrfanView er det lille og gratis program du søger. Du kan downloade det her: http://www.tucows.com/preview/194967.html
Avatar billede harnbjerg Nybegynder
15. september 2004 - 10:05 #35
Til de sjove ting som postkort, invitationer mm. Må Publisher være det rigtige valg.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. september 2004 - 11:11 #36
200 point for det lille spørgsmål er godt nok meget, jeg kunne da ikke forstille mig der er nogle der kan og er så fræk at tage imod så mange point for det spørgsmål, jeg ville ihverftfal være flov hvis det var mig der tog imod dem, og så kan du jo osse få hjælp en anden gang isteden for at du enten skal hjælpe andre el. spare point op igen.
I mine øjne er det ikke mere værd end højst 40 point, jeg ville enda sige 30 point kun.
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 11:44 #37
Point antal kan både afspejlde sværhed, og vigtighed - Hvis det er vigtigt for spørgeren, kan 200 point være ok :)
Avatar billede mzr Nybegynder
15. september 2004 - 11:47 #38
Du ahr så evigt ret locturian, det ER nemlig meget vigtigt for mig, OG så er det faktisk heller ikke helt så let som det ser ud, jeg har nemlig selv søgt meget og ikke fundet præcis det der skal bruges.
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 11:51 #39
Jeg er ked af det mzr, men gratis software er ikke det der findes mest af :( Ihverfald ikke store programmer, der er lagt tid og kræfter i - Så skal du over og lege med linux, hvor alt er "gratis"... Som jeg nævnte tidligere, kan du vist fortsætte med at bruge Psp til evig tid, hvis du kan leve med en popup hver gang programmet starter, med en påmindelse om at du skal registrere... Ellers må du ud og investere i et program :)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. september 2004 - 11:51 #40
jeg tror som de fleste at du skal have mindst 2 progrmmer for at osse kunne lave dine postkort og invationermed i det du vil lave (men det er kun i prøvetiden som locturian skriver) ossei det andet program.
Helt slut herfra.
Avatar billede amdee Nybegynder
21. oktober 2004 - 02:05 #41
Hejsa..prøv gå ind på "www.2bcalvi.com" - og ind i multimedie. Så kan du selv hente alle de programmer du har lyst til.. Altså, noget med Grafik at gøre .. der er rigtig mange muligheder.. for at fjerne røde øjne kunne jeg forslå PhotoImpact10.. Eller Adobe PhotoShop..

har li et eksempel af et gammel billede jeg li fandt frem: http://www.frip.dk/ballon/blueeyes2.jpg

held og lykke.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
21. oktober 2004 - 08:33 #42
www.2bcalvi.com (har kun jort det nemmere) ikke kommet med det samme link:)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
21. oktober 2004 - 08:35 #43
Adobe Photoshop koster da penge ik' det skulde vist være gratis:)

Forsat god dag.
Avatar billede jmc Nybegynder
27. marts 2005 - 10:13 #44
ACDSee 7 PowerPack