Avatar billede vostrikov Nybegynder
14. september 2004 - 20:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fedora - XP opstart

Jeg er en nybegynder mht det her. Jeg har så fået installeret Fedora core 2. Problemet er, at jeg ikke kan starte min XP op under boot. Kan ikke huske hvad bootloaderen hedder (GRUB evt) Under bootloaderen er der min Fedora og så en anden option -> Other, som jeg går ud fra er min XP.  Nogle idéer til, hvad jeg gør? Hvordan får jeg eventuelt fjernet Fedora helt + den der bootloader. Jeg har virkelig brug for Windows lige nu :)
Avatar billede peet-49 Novice
14. september 2004 - 21:16 #1
brug piletasterne og tryk enter
Avatar billede benneharli Juniormester
14. september 2004 - 23:07 #2
smid lige din grub.conf
Avatar billede benneharli Juniormester
14. september 2004 - 23:08 #3
ligger under /boot/grub/
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
15. september 2004 - 01:45 #4
der står lilo eller grub ved din bootloader (eller lige før den begynder), skriv lige hvilken du har. konfigurationen ligger for lilo i /etc/lilo.conf og for grub i /boot/grub/grub.conf (eller menu.lst)
prøv allerførst det som peet49 foreslår
hvis du vil fjerne fedora igen kan du slette partitionerne inde fra XPs diskhåndtering
bootloader skulle du kunne fixe ved at boote på CD, gå ind i recovery console, og bruge fixmbr og fixboot (se forklaring her http://www.microsoft.com/windowsxp/home/using/productdoc/en/default.asp?url=/windowsxp/home/using/productdoc/en/bootcons_fixmbr.asp)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
18. september 2004 - 23:05 #5
hr du fået hul igennem?
Avatar billede vostrikov Nybegynder
19. september 2004 - 16:51 #6
Jep. Langt om længe. Svar til peet49. Så dum er jeg heller ikke. Det hjalp med fixmbr og fixboot. Kan du ikke smide et svar ind mrmox.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. september 2004 - 21:06 #7
altid gerne :-)
fedt at det kører
Avatar billede benneharli Juniormester
25. september 2004 - 22:51 #8
Lukketid? ;-)