Avatar billede t_peters Nybegynder
13. september 2004 - 17:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af Novell 3.12 - 5 bruger til 100 bruger

Hej er der nogen som kan huske hvorledes man opdaterer brugerlicenserne på en gl. Novell 3.12 server?

Af forskellige årsager er virksomheden tvunget til i en kort tid at kører videre på denne Novell 3.12. Men bruger antallet er for lille (5 bruger)og vi har fundet en Novell 3.12 100bruger.
Jeg har fået pr mail en server.exe fil - Er det nok ?
Jeg synes at kunne huske noget med en bestemt licensdiskette som indlæses fra en menu punkt i serveren.

Håber der er nogen som kan hjælpe
13. september 2004 - 17:46 #1
Tidligere fik du filen på en diskette, det er korrekt husket. men i dag får du den pr. mail.

Installer filen, og du har 100 brugere.
Avatar billede t_peters Nybegynder
13. september 2004 - 17:48 #2
Installer filen - hvordan ?
13. september 2004 - 17:50 #3
Gem filen, dobbeltklik på den.
Følg vejledningen på skærmen.
Avatar billede t_peters Nybegynder
13. september 2004 - 17:53 #4
D.v.s. at filen server.exe er en selvudpakkende installations fil.
Jeg gik udfra at det var en Novell .exe fil som man skulle kopiere ind i en special mappe på Novell 3.12 serveren.
Avatar billede t_peters Nybegynder
13. september 2004 - 19:27 #5
til erikjuul
Jeg fik nok ikke formuleret mig forståeligt nok - men er du sikker på at filen server.exe indeholder installations vejledning. Jeg har nemlig ikke filen ved mig her men skal ud til virksomheden for at installerer filen. !
14. september 2004 - 15:07 #6
Beklager at jeg først har set din kommentar nu.

Det viser sig at den server.exe fil skal kopieres ind i din SERVER-mappe efter at serveren er downet.
Avatar billede t_peters Nybegynder
14. september 2004 - 18:38 #7
til erikjuul

Ja man har jo andet at lave en gang imellem ..
For at forstå dig korrekt: down serveren - start op i DOS - kopier server.exe filen ind i c:\novell.312 mappen. Genstart serveren og bruger licenserne er opdateret.
Er der ikke andre filer som indeholde brugerlicenserne ? Det virker for let !! Har du selv prøvet det ?
14. september 2004 - 19:13 #8
Ja, det er den korrekte fremgangsmåde.

Det er ved at være længe siden jeg sidst rodede med en Novell 3.xx; men jeg har lige støvet dokumentationen af, for en sikkerheds skyld. Det er Server.exe, der bestemmer hvor mange brugere, der kan være.
Avatar billede t_peters Nybegynder
14. september 2004 - 19:24 #9
OK tak - det er også længe siden at jeg rodede med Novell i det hele taget.
16. oktober 2009 - 14:37 #10
Hej t_peters

Har du stadigvæk den 100 bruger til novell 3.12?
Og hvis du er færdig med den, kan jeg måske overtage den?