Avatar billede mads375 Juniormester
12. september 2004 - 19:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

fade billeder op og ned.

Hejsa.
Jeg har delt noget af min side op i en tabel. Jeg har ca 8 rubrikker hvor jeg gerne vil have sat billeder ind. det skal være sådan at billede 1 fader op og væk igen, derefter skal billeder 2 fade op og væk igen o.s.v
Er der nogle der kan hjælpe mig med det??.

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede flintstone Novice
12. september 2004 - 22:14 #1
Prøv med Flash.
Avatar billede knudgert Nybegynder
12. september 2004 - 22:18 #2
Avatar billede mads375 Juniormester
14. september 2004 - 20:45 #3
Det er lige præcis det jeg manglede, men jeg har lige et spørsmål:-)...
Jeg skal jo andgive i HTML dokumentet, hvilke billeder jeg gerne vil have til at fade op og ned, ikke??.
Jeg prøvede at skrive over hvor der stod:

fadeimages[0]="photo1.jpg"
fadeimages[1]="photo2.jpg"
fadeimages[2]="photo3.jpg"

Til:
fadeimages[0]="Sunflowr.jpg"
fadeimages[1]="Fish.jpg"
fadeimages[2]="Leopard.jpg"

Er jeg helt galt på den, eller??.. Hvordan angiver jeg placeringen af de billeder jeg gerne vil have ind???

//Fade-in image slideshow- By Dynamic Drive
//For full source code and more DHTML scripts, visit http://www.dynamicdrive.com
//This credit MUST stay intact for use

var slideshow_width='140px' //SET IMAGE WIDTH
var slideshow_height='225px' //SET IMAGE HEIGHT
var pause=3000 //SET PAUSE BETWEEN SLIDE (3000=3 seconds)

var fadeimages=new Array()
//SET IMAGE PATHS. Extend or contract array as needed
fadeimages[0]="Sunflowr.jpg"
fadeimages[1]="Fish.jpg"
fadeimages[2]="Leopard.jpg"

M.V.H
Mads
Avatar billede knudgert Nybegynder
21. september 2004 - 17:10 #4
Undskyld, sent svar.

Såfremt siden og billederne ligger i samme mappe, så burde det virke med det du har skrevet (husk lige, at der er forskel på store og små bogstaver).

Hvis det ikke virker, så upload en testside med fejlen.
Avatar billede mads375 Juniormester
22. september 2004 - 19:37 #5
ok, mange tak for hjælpen..
lige et sidste spørsmål:-/...
Hvad er det der er rigtig:

er det, hvor jeg har erstattet:
fadeimages[0]="photo1.jpg"
fadeimages[1]="photo2.jpg"
fadeimages[2]="photo3.jpg"

Til

fadeimages[0]="Sunflowr.jpg"
fadeimages[1]="Fish.jpg"
fadeimages[2]="Leopard.jpg"
????

I det tilfælde skal man så ikke også angive at det ligger på eks:
c:\web-steder\billeder\Sunflowr. Eller skal jeg "bare gå ind og erstatte photo1.jpg med eks: Sunflowr.jpg.

Hvordan kan jeg få det fremvist i Frontpage, det vil sige at når jeg sidder og arbejder i frontpage, at jeg så får mulighed i at rette det lidt o.s.v.
Så når jeg trykker på mit HTML dokument inde i Frontpage, det så kommer frem på skærmen.
D.v.s alt i alt om det ikke er muligt at importerer det ind i frontpage og så få lov til at redigere lidt i det o.s.v.

Håber det er forståeligt.
M.V.H
Mads
Avatar billede mads375 Juniormester
29. december 2004 - 00:33 #6
lukker