Avatar billede summer Mester
12. september 2004 - 16:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne JPG filer

Har nogen det "gyldne" svar på dette:

Jeg har fået sendt nogle billeder fra vor søn i Norge som han ikke kan åbne.
Jeg har nu forsøgt med forskellige programmer uden held. Jeg får fejlmeddelelser som: "Kan ikke læse filens header! Ukendt filformat" (IrfanView)
MGI PhotoSuite: "Corrupted or file not supported"
Ulead Ohoto Express: "Unable to open the file"
Internet Explorer firkant ned x i
Windows Billed- og faxfremviser: "Der er ikke noget eksempel"
..................osv.

Under Egenskaber-> Dokumentinfo: "Oversigten er ikke tilgængelig for de valgte kilder"

Billederne HAR været tilgængelige, men han har haft nogle problemer med sin pc.
Han har rigtig mange billeder som han selvfølgelig er ked af hvis de går tabt..
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2004 - 16:27 #1
er du sikker på at det er jpg fil... højre klik --> rediger billedet -- > se om det evt. virker
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. september 2004 - 16:29 #2
Prøv at se om de kan reddes ved at downloade denne demo:
http://www.datarescue.com/photorescue/
Avatar billede summer Mester
12. september 2004 - 17:10 #3
dhil -> Det er jpg - f.eks. IMG_1174.JPG Det virker ikke med højre klik --> rediger billedet.
tonnybrandt -> Jeg prøver Datarescue senere.
Avatar billede summer Mester
13. september 2004 - 15:16 #4
tonnybrandt såvidt jeg kan se er photorescue til hukommelseskort. Det hjælper lige som ikke når hans foto's er over et år gamle og kortet slettet og optaget igen, igen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. september 2004 - 15:33 #5
Det må jeg give dig ret i, men informationen om at det også kunne bruges til hd'er kom fra dette spørgsmål på Experts-Exhange.
http://www.experts-exchange.com/Miscellaneous/Q_20856537.html

Jeg har lige selv afprøvet det og må give dig ret. Det kan kun bruges til flashkort. Sorry for at have ledt dig på vildspor.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. september 2004 - 15:44 #6
De problemer han havde med sin pc. Var det en lovebug virus ?
Den ødelægger nemlig jpg filer. Der er et værktøj her, hvis det var det, der var problemet. Den skal selvfølgelig køres på din søns pc, og vil ingen effekt have på de filer, du har modtaget:
http://www.claymania.com/zefrjpg.html
Avatar billede summer Mester
13. september 2004 - 17:00 #7
Tak for linket tonnybrandt. Det vil jeg straks sende til ham.
Avatar billede summer Mester
15. september 2004 - 16:46 #8
Det virkede ikke. Han har også haft lokal support - dem der servicerer hans firma-pc'er, til at se på problemet. De kunne heller ikke løse problemet. Chancerne er nok ikke store så.
Det skal lige siges, at jpg-billeder har lagt på en backup cd, mens han fik hans pc op at køre. Det var da han ville se dem på cd'en han opdagede fejlen og overførsel til pc'en hjalp så heller ikke.
Han fik at vide, at det så ud som om jpg filernes Header var ødelagt, hvad det så end er og hvorfor.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. september 2004 - 18:40 #9
Chancerne er nok ikke store så.
Du skal være velkommen til at sende et par stykker af dem til min gmail, så skal jeg prøve at se om jeg kan finde ud af noget. Ikke fordi jeg tror jeg kan gøre noget, men når det er så mange billeder, ville det være surt at lade en mulighed stå "ubrugt".
Mailaddresse er tonnybrandt[at]gmail.com
Avatar billede summer Mester
15. september 2004 - 19:02 #10
Tak for det. Det vil jeg gøre.
Avatar billede summer Mester
17. september 2004 - 17:50 #11
Tak for forsøget og din tid. Han må nok se i øjnene at billederne er kaput. Heldigvis har jeg jo nogle af de mistede på min pc, som han kan få.
Tak for indsatsen og læg lige et svar.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. september 2004 - 18:01 #12
Velbekomme og her kommer svaret.