Avatar billede hapkido Nybegynder
11. september 2004 - 18:49 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Feedback til website (newbee)

Hejsa
Jeg er som i nok snart finder ud af ikke garvet webdesigner, men vover alligevel "pelsen" og hører om der er nogle der vil kommentere min website.

Det skal med på vejen, at det er et billed arkiv/mødested for gamle medlemmer ifm. en traditionel gammel kampkunst. Siten skal kunne hive smilet frem på folk, når de tænker tilbage. Derfor skal være nemt og ligetil, samt imødekommende.

Det passer ikke med en fancy side, som man f.eks. ser på fansider af foldboldhold, musikere osv. da det ikke rigtig formidler budskabet, om ro og harmoni.

Vi er en flok seriøse venlige idrætsudøvere og ikke en flok ballademagere (hvad kampsport desværre ofte sammenlignes med), der slår på tæven fredag/lørdag aften.

Med det i ménte ville jeg meget gerne høre jeres meninger ang:
http://www.hapkido-arkivet.dk/

/Kim
Avatar billede sbpweb.dk Nybegynder
11. september 2004 - 19:15 #1
Som du selv siger ikke noget fancy design, men jeg synes det virker gennemtænkt og meget overskueligt med en menu, der bliver på sin plads, så man altid ved hvor den er.
Desuden er det et meget roligt design uden alle de forfærdelige blink-effekter som mange kan finde på at bruge.
Én ting jeg gerne vil påpege er, at designet er meget lyst. Det kan i og for sig umidelbart være fint nok, men jeg synes det her er for lyst. Det springer lidt i øjnene, hvis du forstår. En lidt mørkere baggrundsfarve vil gøre meget.
Dette var mine betragtninger efter et hurtigt gennemkig af siden. Håber du kan bruge min feedback til noget!
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. september 2004 - 19:18 #2
den er jo ligefrem køn. rigtig dejlig stilren og til at hitte ud af :)

men lidt kan man da altid hitte at kritisere:

logoet foroven fx de der 'vredne tekstlinier' er blevet brugt til døde, og selvom sluteffekten med den valgte fontgodt nok er lidt hen i retning af de koreanske skrifttegn er den alligevel langt nok fra til at de ser forkerte ud sammen. Imellem 2 stole :(  Prøv enten at finde en font der virkelig matcher. eller også brug en alm font der ikke gør det ringeste forsøg på at matche ( som der er på siden http://www.hapkido.dk/index.php?emne=hvad_er ).

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. september 2004 - 19:25 #3
Jo en ting mere, det runde standardlogo oppe i hjørne ser noget gnidret og uskarpt ud, somom det er blevet klemt mindre af et ikke ret godt paint-program, prøv om ikke du kan få plads til en lidt større version. og sørg ihvertfald for at få et billede der er ordentligt komprimeret. (spørg evt eksperten-hajerne på http://www.eksperten.dk/spm/Opgaver/Grafiske-opgaver/ om hjælp for et par points).
Avatar billede hmm10 Nybegynder
11. september 2004 - 19:33 #4
Hej!

Umeldbart er siden rolig og funktionel, men uden farver bliver siden lidt kedeligt i længden.. Jeg benytter karaktere fra 00 til 13, så må du/I vurdere selv, om du/I kan bruge det til noget.

Design:
Du/i prøver at skabe en stemning af østen-karaktér, men er tegnene i venstre side nok? Jeg synes, der mangler lidt mere - ikke at direkte det skal være et design, der giver tanker som "sushi" og "pokemon". Den grå er lidt kedelig, når der er rig mulighed for at bruge farverne fra logoet.
Karakter: 8 (1-2 farver ville trække meget op)

Navigation & Brugervenlighed:
Menuen er nem og overskuelig, hvilket er godt :) Jeg bliver dog lidt overrasket af "dropright-menuen", hvorfor ikke angive, at der er flere underpukter - evt. med en pil eller lignene? Jeg kan godt lide at du/I gør siden interaktiv med formulare og lignene..
Karakter: 11 (Pilen er bare en idé)

Kodning:
Hold-da op - Jeg er vild med den menu! Jeg er dog lidt ked af, at der benyttes så mange ubetydelige "spassere" (Bruges via billeder, mellemrum og linjeskift til bla. at skabe et bestemt ønsket mellemrum mellem 2 elementer). CSS burde ligge i en adskilt CSS-fil, og ikke direkte i html'en.
Katakter: 9

Håber du/I kan bruge denne ris/rod til noget..,

Men Venlig Hilsen
HMM10
Avatar billede hmm10 Nybegynder
11. september 2004 - 19:35 #5
Glemte et svar.. beklager
Avatar billede oskar Nybegynder
11. september 2004 - 19:47 #6
Helt enig med det meste af ovennævnte.
Dine tabeller giver dog et noget rodet indtryk. Det er bl.a. et problem at leveret af navnet spreder sig på 2 linier. Jeg mener også at du kan undvære overskriften for hver eneste post.

Titel              Antal      År      Leveret af    Link
Nykøbing          3     1999     Kim Larsen    Se serie
Sommerlejr Schweiz     10     1999     Kim Larsen    Se serie

ville være meget mere overskueligt og heller ikke gøre siden så lang.
Avatar billede hapkido Nybegynder
12. september 2004 - 06:58 #7
Hej igen
Kanon fedt med noget konstruktiv kritik, og ikke mindst at der er generel enighd om at det er et ok design - tak for det.

Jeg vil ikke tage æren for menu'en, da den er hentet her: http://www.udm4.com/

Jeg vil tage de gode råd til mig og rette designed til. Jeg kommer tilbage og spørger om feedback igen næste weekend, med det nye design. Hvis der er nogle der har et forslag til en anden grå baggrund, eller en måske helt anden farve, så post meget gerne farve koderne her.

Jeg venter lige en dags tid med at lukke af, så sbpweb.dk kan nå at poste et svar hvis han/hun vil have sin del af point'ene.

/Kim
Avatar billede Jman Praktikant
12. september 2004 - 09:31 #8
Hej Kim
Jeg synes det er skræmmende mystisk at der også er en Kim, der har bedt om et Feedback på sit sitedesign i går, der minder fantastisk meget om det du har lavet...
(ref: http://www.eksperten.dk/spm/538758)
Han havde bare et brugernavn, der hed "hapkido"

Er det et "lige på kornet"-tilfæde eller skal vi hente en admin ind til at bede om en forklaring ;)
Avatar billede Jman Praktikant
12. september 2004 - 09:32 #9
hmm - copy/paste.. så skal man huske at tilrette teksten:
Han hed bare "sapworld"
Avatar billede hmm10 Nybegynder
12. september 2004 - 10:26 #10
superior > Hvad har "Banner til murerfirma" (af 'sapworld') med "Feedback til website (newbee)" (af 'hapkido') at gøre med  hinnanden?
Avatar billede Jman Praktikant
12. september 2004 - 10:37 #11
Ikke andet end at begge heddder Kim og de har to meeeeget ens design :o)
Avatar billede sbpweb.dk Nybegynder
12. september 2004 - 12:38 #12
Behøver ingen point. Ellers tak :-)
Som sagt er mine betragtninger gjort ud fra et meget hurtigt gennemgik af siden, hvilket også kan ses af mine lidt korte kommentar. Jeg synes de andre har fortjent pointene meget end jeg har.
Avatar billede hapkido Nybegynder
12. september 2004 - 15:06 #13
Hej igen
Det skal da ikke være nogen hemmelighed at det er det samme design. En kammerat kunne godt lide mit design, og jeg har lavet et kopi til hans website.
Jeg har brugt sapworld navnet længe, pga. jeg har brugt meget tid på at få asp og databaser til at fungere sammen.
Da jeg nu har lavet en sprit ny hapkido web, så ville jeg lave en anden konto for ikke at blande tingene sammen, men kan nu forstå at det må man åbenbart ikke selvom det er 2 forskellige domæner - ejet af 2 forskellige personer.
Jeg lukker da bare hapkido konto'en, da den ikke er åbnet for at få point, da jeg har nok af dem.

Beklager hvis jeg har overtrådt reglerne i dette geniale forum.

/Kim
Avatar billede hapkido Nybegynder
12. september 2004 - 15:08 #14
Jeg accepterer lige jeres svar inden jeg lukker hapkido konto'en

/Kim