Avatar billede agz Nybegynder
10. september 2004 - 13:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installering af windows.

Jeg forsøger at installere windows på en bærbar computer, som ikke har både diskette-drev og cd-rom-drev på en gang. Man skal skifte dem ud.
Jeg har en windows cd og en windows boot disk.
Computeren booter op fra disketten, og så kommer der en menu, hvor jeg kan vælge:

1: Help.
2: Start computer with cd-rom support.
3: Start computer without cd-rom support.
4: Safe mode.

Hvis jeg vælger nr. 3 laver den et virtuelt D-drev, men beder aldrig om en CD, og hvis jeg restarter er D-drevet væk.

Hvis jeg vælger nr. 2 går den, ligesom ved nr. 3, i gang med at installere windows, men efter et stykke tid siger den, at der ikke er noget cd-rom-drev.

Hvordan kan jeg komme til at installere windows?!
Avatar billede overchord Nybegynder
10. september 2004 - 13:57 #1
Kan du ikke saette den til at boote fra CD i Bios og saa bare skippe floppy disken og stikke CD'en i med det samme?
Avatar billede nullu Nybegynder
10. september 2004 - 13:58 #2
Er det ikke muligt at boote direkte fra cd-romdrevet, når dette er sat til fra starten?
Avatar billede agz Nybegynder
10. september 2004 - 13:59 #3
nej, jeg den kan ikke boote direkte cd-rom. Det kan ikke vælges i BIOS. Men når installationen af disketten er fuldført, så vil den godt boote fra cd-rom.
Avatar billede sukos Juniormester
10. september 2004 - 14:00 #4
Og ellers, så lav en autoexec.bat og config.sys, som ikke gør andet end at starte op med cd-rom support, og så fra din cd køre install
Avatar billede agz Nybegynder
10. september 2004 - 14:00 #5
og hvordan gør jeg det?
Avatar billede agz Nybegynder
10. september 2004 - 14:15 #6
det funger nu.
Avatar billede sukos Juniormester
10. september 2004 - 14:20 #7
hmm, godt spm! :O)
har uploadet en zip, du kan hente:
http://exp.showsource.dk/538301/cboot.zip

Den virkede engang for mig for en del år siden! :O)

men boot først op på din boot diskette, uden cd-support, formater dit c-drev, og kopier så indholdet af zip'en til c-drev.
Bemærk, du skal ændre "D" i autoexec.bat og config.sys, hvis du har delt disken i flere partitions
Avatar billede sukos Juniormester
10. september 2004 - 14:20 #8
Nå, ok :O)