Avatar billede colman Nybegynder
02. marts 2001 - 13:47 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Quicktime

Hvordan embedder jeg en quicktime (.mov) film i en html side. .mov\'en er published i FLASH. Det er faktisk en flash-film med en .mov i, men for at kunne afspille skal den gemmes som en .mov. Når jeg embedder den på en Mac virker det fint - men på en PC\'er funker det ikke. Det kunne tyde på en plug-in, men kan ikke finde ud af hvad det er for en. Har prøvet at sætte den ind som shockwave i Dreamweaver...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. marts 2001 - 13:57 #1
PC anvender <OBJECT> taget i stedet for <EMBED>.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. marts 2001 - 14:02 #2
Du kan neste dem på denne måde:

<OBJECT SRC=\"billede.mov\" WIDTH=\"200\" HEIGHT=\"100\">
<EMBED SRC=\"billede.mov\" WIDTH=\"200\" HEIGHT=\"100\">
</EMBED>
</OBJECT>

/per
Avatar billede kasperr Nybegynder
05. marts 2001 - 12:56 #3
Der er faktisk en endnu lettere måde: Gå op på www.macromedia.com/exchange og download quicktime embed til windows. Installer den, så kan du ved hjælp af en lille menu embedde quicktime filer.