Avatar billede anderssaksager Nybegynder
09. september 2004 - 10:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg "connecte" som "ikke-gæst"?

Jeg har længe gået og haft et problem i forbindelse med netværk. Problemet består i, at jeg er i et netværk, hvor vi ønsker at dele diverse computers rescourser med hinanden, men ikke alle computerne opfører sig ens, når vi skal forbinde de enkelte computere. Nogle computere spørger efter brugernavn og adgangskode, hvilket er det, jeg/vi ønsker, mens andre computere blot vælger "guest/gæst" som standard og herefter kan man ikke ændre dette. Hvordan gør jeg/vi så vi kan se forbinde vha. det brugernavn, vi selv ønsker og ikke som gæst?
Avatar billede gigger Nybegynder
09. september 2004 - 10:32 #1
Skal høre om jeg har forstået det rigtigt..

Opstår problemet når du/i prøver at tilgå en fælles rescourser (f.eks. en delt folder?) som ikke er i et domain?

Er det XPpro eller XPhome i bruger?
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
09. september 2004 - 10:42 #2
Et eksempel:
Jeg har en server, hvorpå jeg har nogle delte mapper. På denne server har jeg oprettet en bruger, der er medlem af "replicators". Når han prøver at komme ind på serveren, er brugernevnet "guest" markeret og kan ikke ændres - ergo kan han ikke forbinde sig korrekt.
Jeg er XP pro-bruger.
Intet domæne.
N.B. Hvis jeg deaktiverer gæstekontoen, er netværksrescoursen ikke tilgængelig...
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
09. februar 2007 - 10:21 #3
hmm