Avatar billede oz3tl Nybegynder
09. september 2004 - 00:08 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Overtrædelse af love.

ang. dette ? overtræder jeg da nogle love her på eksperten, http://www.eksperten.dk/spm/533060 , da alle herinde ikke kan komme til at se det færdige resultat og når der nu kommer til at være penge imellem mig og martin_dk, jeg vil self bede martin_dk om at tage sine point tilbage.
m.v.h.
tlv

P.S. læs lige hele tråden igennem inden et evt. svar da der er nogle problematikker med at lave uploads / konvertering imellem forskellige OS'er.
Avatar billede roenving Novice
09. september 2004 - 00:30 #1
Jeg mener, at du har ret i, at svaret på spørgsmålet netop ikke er til rådighed for andre på Eksperten !-)

-- og det er jo ret direkte at forstå, hvis man kigger på webmasterdks reaktioner, for I kunne jo f.eks. have afsluttet spørgsmålet ved, at du havde lagt diagrammet til tingen i f.eks. en scannet version på en eller anden offentlig tilgængelig server ...

Det ville jeg have betragtet som en tilstrækkelig tilgængelighed, for man skal jo også tage Ekspertens begrænsninger i betragtning, og her kan du i hvert fald ikke uploade !o]

-- og det synes jeg er en rimelig begrænsning ...

mvh
/coadmin
Avatar billede oz3tl Nybegynder
09. september 2004 - 00:35 #2
der ud over har jeg hverken scanner eller et sted at kunne uploade til.
m.v.h.
tlv
Avatar billede roenving Novice
09. september 2004 - 00:50 #3
Nu ved jeg jo ikke lige, hvad du normalt piller i på Eksperten, men det kunne da være en ide, at have lidt server-plads et eller andet sted, som man kunne bruge !-)

-- og scanningen var jo et eksempel, for som det er nu, er svaret jo fuldstændigt utilgængeligt, stort set det, der er at give videre, er, at det kan lade sig gøre ...

-- også en god oplysning, men netop ikke svaret på spørgsmålet !o]

Men lur mig, om ikke du kan finde en løsning på det problem i nærheden, f.eks. på biblioteket ...

-- eller måske martin_dk kan gennemskue en løsning !-)

-- og jeg skal understrege, at betalingsproblemer kontra point-uddeling ikke på nogen måde kan relateres til materiale-udgifter efter min mening, så det handler alene om, at ingen har adgang til at få en ide om de kredsløb, du bygger ...

-- da netop kredsløbene er det egentlige svar i Ekspertens forstand, mens den praktiske udførelse ikke kan udføres via Eksperten, er et alternativ, at du skriver et mindre essay om indholdet og funktionen i kredsløbet(ene), så man ved at aflæse det og specifikationerne på elektriske og elektroniske komponenter har en rimelig mulighed for at skabe det til eget brug ...

-- og à propos den praktiske udførelse:

-- Nu kan man jo lave hjerteoperationer over nettet, så du kan jo 'bare' tilbyde, at du udfører lodningerne 'live' *lol*

-- jeg kunne zq ik' li'e lade være ;O)
Avatar billede oz3tl Nybegynder
09. september 2004 - 01:48 #4
Ja den er god med dig roenving så må jeg lige anskaffe mig et webcam også kan andre se det ske "live" *lol*.
med essay mener du at jeg skal give alle detaljerne om opbygningen m.m. hvis jeg da forstår dig ret.
jeg kom bare i tvivl ang. reglerne derfor spurgte jeg for ikke at gøre noget forkert og ja jeg havde været inde for at læse i reglerne som jeg syntes var en lille smule tvetydige.
m.v.h.
tlv
Avatar billede oz3tl Nybegynder
09. september 2004 - 01:51 #5
og hvis du kigger på de åbne ? jeg har kan du se hvad jeg roder med i øjeblikket ud over "bomben".
og når jeg har fået den op at køre optimalt så kunne det jo godt være at jeg lige pludselig havde et web sted jeg kunne ligge evt. reference materiale.
m.v.h.
tlv
Avatar billede roenving Novice
09. september 2004 - 01:58 #6
Tjah, og det forstår jeg zq godt, at du synes ...

-- men hvis du selv har pillet i en masse kredsløb fra bunden af, så vil du jo hurtigt kunne forstå, at en detaljeret beskrivelse ikke lige er det, jeg efterspørger, for såvidt jeg husker, så er bare en nogenlunde dækkende beskrivelse af en astabil multivibrator og dens funktionsmåde noget, som vil fylde mindst 1½ A4-side, såeh ...

-- næeh, et hurtigt rids over kredsløbet(ene) vil absolut være det mest dækkende, jeg kan forestille mig !-)
Avatar billede roenving Novice
09. september 2004 - 02:03 #7
Måske som et eksempel en materiale-liste, hvilket jo for de fleste elektronik-nørder vil være en rigtig god guide !-)
Avatar billede oz3tl Nybegynder
09. september 2004 - 02:11 #8
ja ok så laver jeg en stykliste med antal af hver slags dog med den undtagelse at der er noget deri som jeg har brugt ca. ½ år på at udvikle så det virker 100% ok, så hvis folk vil have det med må de købe et print med de komponenter monteret, til en rimelig pris.
m.v.h.
tlv
Avatar billede roenving Novice
09. september 2004 - 02:19 #9
Nu kan man jo sjældent beskrive et bare nogenlunde komplekst print præcist uden diagrammer, men et eller andet sted eller i et eller andet omfang skal det jo også være beskrevet ...

-- men netop, som jeg skrev om den astabile multivibrator, jeg mener ikke Eksperten har et behov for, at du beskriver komponenternes præcise indvirkning på hinanden (hvilket jo også nærmest vil være til grin, hvis du bare bruger eet eneste integreret kredsløb !-)
Avatar billede oz3tl Nybegynder
09. september 2004 - 02:32 #10
ja jeg bruger 2 chips deri, men jeg kan jo gøre som de gjorde i de tidligst computere, der rensede de kredsene for numre så man ikke umddelbart kunne finde udaf hvilke det var der var brugt.
m.v.h.
tlv
Avatar billede roenving Novice
09. september 2004 - 02:33 #11
Principperne !-)
Avatar billede oz3tl Nybegynder
09. september 2004 - 02:34 #12
ja ok det skal jeg nok når jeg er færdig pt tegner jeg på livet løs for at få det færdigt.
m.v.h.
tlv
Avatar billede roenving Novice
09. september 2004 - 02:35 #13
Muy bueno !-)

-- og som du kan se har jeg lagt en henvisning i referencen også !-)
Avatar billede oz3tl Nybegynder
09. september 2004 - 02:39 #14
derhavde jeg ikke været ovre for at kigge, men det har jeg nu så jeg kan godt se at du har en henvisning her til.
m.v.h.
tlv
Avatar billede roenving Novice
09. september 2004 - 02:53 #15
Ha, jeg kom til at tænke på en måde, som jeg selv vil finde på at forstå som en okay måde at gøre det på:

"
Du skal have et xyz-kredsløb styret vha. en kraskiloc-processor til at have styr på tidsintervallet, deri bruger du to potmetre til at ændre styringsstrømmen til en primær indgang til processorens alpha-ben ...

I det sekundære akaj-kredsløb, skal du bruge en lkjoo-processor til at styre, at udgangsspændingen fra det primære kredsløbs gamma-forbindelse får enten sirenen til at hyle, eller at strømmen til alle kredsløb afbrydes

"

-- hvor det bør være muligt for en elektronik-nørd at aflæse 'xyz', 'kraskiloc', 'alpha-ben' osv.
Avatar billede roenving Novice
09. september 2004 - 02:55 #16
-- det skal selvfølgelig tilføjes, at jeg faktisk idag vil have problemer med at forstå den omtalte 1½ siders afhandling om en astabil multivibrator ...
Avatar billede roenving Novice
09. september 2004 - 03:07 #17
"
Nøgle 1 sætter så en forbindelse mellem det primære kredsløbs tertiære forbindelse på kraskiloc og kredsløbets sekundært belastede strømkreds, så tælleren sættes, mens nøgle 2 aktiverer en forbindelse mellem den tertiære belastede strømkreds i begge systemer, så bla bla bla

"
Avatar billede oz3tl Nybegynder
09. september 2004 - 03:11 #18
*lol*
m.v.h.
tlv

P.S. jeg var lige nødsaget til at skulle tanke konens bil "det kan hun ikke finde ud af"
Avatar billede roenving Novice
09. september 2004 - 03:22 #19
Har jeg så ikke fortjent alle pointene *lol*
Avatar billede oz3tl Nybegynder
09. september 2004 - 04:09 #20
jo hvis du kan lægge et ordentligt svar så skal du nok få dem. GGGGG.
m.v.h.
tlv
Avatar billede oz3tl Nybegynder
09. september 2004 - 04:24 #21
for du har virkeligt fortjent dem alle sammen de vil pynte godt i din samling. GGGGG
m.v.h.
tlv
Avatar billede webmasterdk Praktikant
09. september 2004 - 08:06 #22
oz3tl > Jeg smider da gerne filen op på min server, så den er frit tilgængelig for alle herinde.
bare den ikke fylder mere end 3-4mb, så er det absolut ikke noget problem! ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2004 - 21:25 #23
Som spørger skriver kommer der til at være penge mellem spørger og svarer, så det må være denne regel der gælder:
Hvis der udloddes andre præmier end point såsom penge, så skal spørgsmålet placeres i kategorierne Opgaver eller Job/opgaver. Svaret på - eller løsningen til - et sådant spørgsmål behøver ikke at blive offentliggjort på Eksperten - i modsætning til spørgsmål, der involverer point. De skal offentliggøres på sitet. Kategorierne Opgaver og Job/opgaver kan stadig indeholde spørgsmål med point som præmier. I så fald gælder de almindelige regler såsom offentliggørelse af svar.

"Svaret på - eller løsningen til - et sådant spørgsmål behøver ikke at blive offentliggjort på Eksperten - i modsætning til spørgsmål, der involverer point."
Avatar billede oz3tl Nybegynder
09. september 2004 - 21:45 #24
-->john: giver du mig ikke en lille smule ret i at reglerne er lidt modsigende des angående point / kontanter.
m.v.h.
tlv
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2004 - 22:03 #25
Desværre - nej, det gør jeg ikke :)
Syntes de er klare nok  -  hvis man læser alle punkter.. ;)
Avatar billede oz3tl Nybegynder
09. september 2004 - 22:54 #26
Det syntes jeg også at jeg havde gjort, men min fortolkning var åbentbart en anden end din.
m.v.h.
tlv
Avatar billede oz3tl Nybegynder
19. december 2004 - 13:07 #27
lukker og slukker