Avatar billede annepande Nybegynder
08. september 2004 - 20:01 Der er 4 kommentarer

Overføre video sekvenser til min computer?!

Jeg har netop købt et Canon IXUS 500, som jo udover at tage udemærkede billeder også kan optage små video sekvenser. Men mit problem er, at jeg ikke kan få dem overført til min computer-kun fotos bliver overført. Kan det virkelig passe, at man ikke kan lægge video over på comp.? Jeg ved godt, at video bliver overført via Firewire og at der ikke er en udgang til Firewire på kameraet, men hvorfor så have funktionen, hvis den ikke kan køre via USB?
Har iøvrigt ikke meget forstand på alt det her, så håber, der er hjælp at hente.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
08. september 2004 - 21:09 #1
Du kan sagtens lægge video over på computeren fra kameraet via. usb. Nu nævner du ikke hvordan du normalt overføre, men man kan simpelthen bare trække videofilerne over via exploren (fra "denne computer" og videre ind på kameraet).
Avatar billede annepande Nybegynder
08. september 2004 - 21:28 #2
Jeg er ikke sikker på, jeg helt forstår, hvad du mener. Som jeg sagde, har jeg virkelig ikke megen forstand på alt det her. Nu har jeg en Apple Mac PowerBook og med fotos tilslutter jeg jo bare kameraet og så finder den dem nærmest selv i iPhoto. Men med iMovie siger den, at der ikke er tilsluttet noget kamera. Og så er det jo, jeg står lidt af :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
09. september 2004 - 15:25 #3
Okay, jeg kender ikke Mac, så jeg kan nok ikke hjælpe dig så meget :-) bortset fra at man burde kunne gennemse kameraet for filer, et eller andet sted hvor man får en oversigt over tilsluttede enheder.
Avatar billede annepande Nybegynder
09. september 2004 - 16:29 #4
Tak for hjælpen-jeg prøver at kigge på det. Learning by doing-metoden er trods alt bedre end ingenting. Men tak fordi du prøvede...