Avatar billede annihilator Nybegynder
08. september 2004 - 16:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan godt modtage men ikke sende emails.

Hvorfor kan jeg ikke sende emails, men godt modtage emails, når jeg via min laptop og LAN kobler mig på nettet fra min arbejdsplads (TDC bredbånd)?
Derhjemme privat (Cybercity) er der ingen problemer overhovedet!
På arbejdet kan jeg surfe, modtage emails, gå på det interne netværk, men jeg kan bare ikke modtage mails. Den melder "TCP/IP-forbindelsen blev uventet afbrudt af serveren. (Konto: vip.cybercity.dk", SMTP-server: "vip.cybercity.dk", fejlnr. 0x800ccc0f)
Avatar billede manchester Nybegynder
08. september 2004 - 21:36 #1
Jeg har for nylig haft samme problem, da jeg kom på genboens trådløse netværk. Jeg havde tidligere 56k modem mail-forbindelse via get2net. Men genboens internet-forbindelse er over tdc.

Jeg skulle (i outlook express) Funktioner -> Konti... -> post -> egenskaber (for den konto, der står der) -> servere -> udgående post sætte den til  "mail.tele.dk".

Håber det også virker for dig. Lad høre fra dig.
Avatar billede htm Nybegynder
08. september 2004 - 21:40 #2
TDC har lukket for kontakt til alle SMTP-servere (Serveren der gør at du kan sende mails...) ud over deres egen. Så sæt SMTP-serveren til: smtp.mail.dk - følg vejledningen fra manchester
mail.tele.dk har TDC erklæret for nedlagt, men de har vist nok ikke taget den af endnu. Men for at være fremtidssikret skal du bruge smtp.mail.dk
Avatar billede annihilator Nybegynder
09. september 2004 - 09:20 #3
Tak for svarene. Det vil jeg prøve, men pointene kommer først til udbetaling, hvis det også virker hjemmefra. ;o)
Vender tilbage....
Avatar billede manchester Nybegynder
09. september 2004 - 11:20 #4
Så skal du jo blot huske og stille den tilbage igen til de indstillinger ud har nu. Ellers virker din cybercity-forbindelse sikkert ikke.
Avatar billede belle Nybegynder
09. september 2004 - 11:56 #5
Cybercity har osse lukket for andre SMTP servere end deres egene så når du er hjemme skal den stå til cybercitys server og på arbejdet til TDC's server
Avatar billede annihilator Nybegynder
09. september 2004 - 15:47 #6
Så det I siger er altså at jeg skal ændre SMTP serveren hver gang jeg flytter min computer til henholdsvis TDC og CC som udbyder? (Hvilket er ca. hver dag....)
Eller kan man sætte to konti op, så det virker hver gang alligevel?
Nå, det virker tilsyneladende med TDC nu, så det bliver spændende i aften. Jeg vender tilbage imorgen.
Avatar billede annihilator Nybegynder
13. september 2004 - 09:19 #7
Manchester og htm må dele pointene. Jeg fik dog ikke løst problemet 100%, men nu kan jeg da, med lidt krumspring, sende mails. Smid nogen svar, og I får pointene.

Tak for hjælpen.
Avatar billede htm Nybegynder
13. september 2004 - 16:32 #8
ok :-)

Men som du kan læse er der begrænsninger hos TDC og cybercity, så derfor er du nødt til  krumspringne... :)
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 04:37 #9
måske du kunne give feedback i dine andre åbne spørgsmål ?