Avatar billede manchester Nybegynder
08. september 2004 - 12:52 Der er 2 kommentarer

opkoblingsproblemer ved div. opdateringer.

Jeg er for nylig kommet på genboens trådløse netværk via PCMCIA-kort og på den måde kommet på internettet. Tidligere havde jeg bare 56k modem-forbindelse.

Problemet jeg har nu er: når/hvis jeg skal opdatere diverse programmer skriver det, at der ikke er forbindelse til internettet og jeg skal prøve at oprette manuel forbindelse til internettet. Dette skriver den også selvom jeg er opkoblet på internettet.

Jeg har prøvet at opdatere 3 forskellige programmer (AVG-antivirus, windows media player og musicmatch jukebox). Jeg har forsøgt at deaktivere mit indbyggede modem (jeg har en bærbar pc´er) og jeg har fjernet den get2net-forbindelse jeg tidligere brugte til at ringe op og få forbindelse.

Internet explorer og outlook express virker, men det er som om, at de 3 nævnte programmer ikke vil acceptere at gå på nettet via den trådløse forbindelse og vil oprette sin egen forbindelse for at opdatere.

Jeg har prøvet at afinstallere antivirusprogrammet og geninstallere det uden held.

Birger
Avatar billede draco999 Nybegynder
08. september 2004 - 13:29 #1
Jeg tror fejlen ligger i der måsker er lukket for nogle spicelle porte i den trådløse Router.
Avatar billede manchester Nybegynder
08. september 2004 - 21:27 #2
Ville det så ikke også indvirke på internet explorer og outlook express ??

Efter at have skannet div spørgsmål installerede jeg ad-aware og spybot. Ad-aware kunne heller ikke koble op på nettet og søge efter update. Med spybot er jeg ikke helt sikker. Den kom hurtig frem med en besked om at der ikke var update-versioner.

Håber på lidt hjælp, da dette er en lille smule irriterende.