Avatar billede jps6kb Novice
07. september 2004 - 17:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort gået i stykker ?

Jeg har lige opgraderet min fars PC. Til MSI GeForce FX5200.
Den har også virket helt fint, men der er begyndt at komme streger på skærmen. Ex. på eksperten er der efter den blå menulinie i toppen en "kontrast" linie som fortsætter ud til højre... han har købt ny skærm, men det løste det ikke .. kan det passe at kortet er gået eller kan man gøre noget ?
Avatar billede seacom Nybegynder
07. september 2004 - 17:46 #1
har du kontrolert at grafikkort sider ordtenlig i agp porten, hvis den gør kan det være at kort er ved at gå på den icer der behandler de vertikale liner så må du afler ver korte hvis der er garanti på i nu
Avatar billede milter Ekspert
07. september 2004 - 20:22 #2
Har du prøvet at opdatere driveren?
Avatar billede jps6kb Novice
08. september 2004 - 16:11 #3
mil -> Det tror jeg... er ikke sikker på hvor, men jeg fandt da en driver der så ny ud... hvor skulle jeg gøre det henne ?
Avatar billede milter Ekspert
08. september 2004 - 17:44 #4
Hvis styresystemet er Windows 2000 eller XP, gør du sådan her: Højreklik på "Denne computer" på dit skrivebord. Vælg "Egenskaber > Hardware > Enhedshåndtering" Klik på plusset ud for "Skærmkort" og dobbeltklik på navnet på dit kort. Åbn "Driver", og du kan nu se oplysninger om dit korts driver.

Der er et link til nVidia herunder, hvor du kan downloade den seneste driver til dit kort. Den har datoen 27.juli 2004, version 61.77. Hvis din driver er ældre end det (ældre dato eller lavere versionsnummer), så download og installer den. Du skal fjerne den gamle, før du installerer den nye. Hvordan det bedst gøres,kan du se på downloadsiden under "Driver installation hints".

Men husk, driveren er til Windows 2000 eller XP.

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_61.77
Avatar billede jps6kb Novice
12. august 2006 - 10:06 #5
Rydder op. Skriv hvis der er brok. ;)