Avatar billede pezzo Nybegynder
07. september 2004 - 16:50 Der er 5 kommentarer

Koble en switchs på en router

Hej.

Har lige pt. en LinkSys Router (trådløs og kabling) og har et kabel trukket op til en computer på kontoret. Nu er det sådan at skal sættes flere pc'er til i kontoret, og derfor har brug for flere stik oven på.

Kan jeg derfor godt sætte mit ene kabel i denne switchs og i samme switchs koble mine pc'er og IP-telefoner til switchens uden problemer?

Har kigget på følgende:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=50237
Avatar billede seacom Nybegynder
07. september 2004 - 16:55 #1
din ip telefon skal være koplet direkte på routerne. der efter er der ikke nogen problemer med at koble så mange computer til switchs som der er plas til gode fornøjsel håber det svar kan hjælpe dig
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. september 2004 - 16:58 #2
Der står noget om switche etc. på http://www.eksperten.dk/artikler/175
Avatar billede pezzo Nybegynder
07. september 2004 - 16:58 #3
Hvorfor kan jeg ikke koble min IP telefon på i switchen?

Den skal jo bare bruge net-forbindelse ligesom en computer?
Avatar billede seacom Nybegynder
07. september 2004 - 17:42 #4
jeg har prøvet at koble min iptlf på switchen det virket ikke så det er der for at jeg andbefalder digh at koble på router
Avatar billede pezzo Nybegynder
07. september 2004 - 17:49 #5
Ja men jo ikke nemt når kun har et kabel fra routeren op på kontoret hvor skal bruge nu 1-2 stik. til computerenheder og 1 til IP-telefonen.