Avatar billede wannabe-geek Nybegynder
07. september 2004 - 13:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hardware failure - Outlook express mail gået tabt??

Min IMB Thinkpad er gået død og jeg har - via råd og vejledning på eksperten.dk - reddet det meste af den data, der lå på den ved at tilføje harddisken som ekstern harddisk til en anden PC.

Men, men, men. Jeg kan ikke finde de mails, som jeg havde i min Outlook Express. Har lavet en søgning på .pst og .pab filer, men der dukker intet op.

Søger jeg på det forkerte? Kan de gemme sig andetsteds?

Håber, at der er tips & tricks at hente, som kunne redde mine mails!
Avatar billede AnyFellow Mester
07. september 2004 - 13:54 #1
Såfremt din bærbare har haft WinXp-DK installeret kan du højest sandsynlig finde dine mails her:
C:\Documents and Settings\<brugernavn>\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\<en-lang-remse>\Microsoft\Outlook Express
Avatar billede AnyFellow Mester
07. september 2004 - 13:54 #2
Filerne hedder .dbx
Avatar billede wannabe-geek Nybegynder
07. september 2004 - 14:11 #3
Har lige været inde at kigge - ingen .dbx filer at hente under PC Administrator (som var den brugerprofil, hvor jeg fandt resten af dokumenterne).

Det er en engelsk udgave af WinXP Pro - kan det være derfor?
Og er der så et andet sted, jeg kan finde filerne?
Avatar billede AnyFellow Mester
07. september 2004 - 14:16 #4
Så skal du nok ned under "Locale settings" i stedet for "Lokale indstillinger".
Avatar billede wannabe-geek Nybegynder
07. september 2004 - 14:27 #5
Nope, ingen "Local Settings" folder under nogen af brugerprofilerne. Til gengæld har jeg fundet en "Outlook Express" mappe i roden under "Program Files". Der har jeg lokaliseret adressebogen - man kan ikke se om mails også ligger her, da der ikke er en .dbx fil.

Der er en del .dll filer og desforuden 3 application filer: msimn, oemig50 og wabmig. Jeg kan ikke gennemskue, hvad de skal til for ... er der nogen af dem, der kunne tænkes at gemme på mine mails?
Avatar billede AnyFellow Mester
07. september 2004 - 14:36 #6
Prøv at starte en kommandoprompt.

Skriv følgende:
cd\<enter>
dir *.dbx /S<enter>

Hvad får du som svar?
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2004 - 14:40 #7
normalt er lokale indstillinger skjult, så du skal lige ind under mappe indstillinger (under tools (værktøjer?) i explorer), og vælge vis skjulte filer.
Avatar billede AnyFellow Mester
07. september 2004 - 16:58 #8
Lægger lige et svar, såfremt jeg har været til hjælp :o)
Avatar billede wannabe-geek Nybegynder
07. september 2004 - 17:19 #9
Ups ... prøvede at dele pointene til kfisker og screem bille (kombinationen af jeres svar virkede - jeg tror, at alt nu er reddet, JUBIIII!). Men kunne ikke helt gennemskue fordelingen - kan jeg stadig tildele point til screem brille?
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2004 - 21:16 #10
det er fordi jeg ikke har givet noget svar, da jeg (er blevet rettet til) ikke at ligge svar før det virker :-) du kan entetn oprette et nyt spg, eller kfisker kan gøre det hvis han vil dele sine point.
Avatar billede AnyFellow Mester
07. september 2004 - 22:02 #11
screem...> Selvfølgelig vil jeg dele point, når det var meningen at wannabe ville ha' delt dem.

http://www.eksperten.dk/spm/537336
Avatar billede wannabe-geek Nybegynder
08. september 2004 - 09:00 #12
Herligt - tak for hjælpen. En fornøjelse at være på dette forum! :o)