Avatar billede jmc Nybegynder
06. september 2004 - 15:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

rimelighed eller ikke?

Hvordan skal jeg forholde mig til at vi to personer har udviklet et produkt til en kunde som nu har kørt fejlfrit i 3 år. Produktet er vi ved at reproducere til andre kunder som vi skal hoste selv. første produkt version ligger hos et andet hostingselskab som i første omgang skaffede os kunde 1. De har tjent ca. 300% mere på løsningen end vi har fået for udviklingen.

Nu snakker jeg med dels kunden om en version 2 men også hostingfirmaet. De er naturligvis ikke interesseret i at slippe deres guldgris.

Ideer?
Avatar billede stone Forsker
06. september 2004 - 18:11 #1
nu er det svært at kommentere det da vi ikke ved om der er oprettet en kontrakt, isåfald hvad der står i den vedr. hele projectet. Her tænker jeg på om i har solg jeres produkt med kildefiler og det hele, og om copyrigt tilhøre hostingselskabet.
Avatar billede jmc Nybegynder
06. september 2004 - 18:59 #2
Naturligvis. Til din info:
Der er ingen kontrakt med hostingfirma og vi ejer alle retigheder.
Avatar billede stone Forsker
06. september 2004 - 19:24 #3
jo men hvis hostingfirmaet har købt version 1, er der vel ingen problemer i at sælge
version 2 når i har rettighederne. Har hostingfirmaet prøvet at blokere for salg af version 2 til kunden? eller på anden måde lavet chicane?

lige til de 300% ....

Det er jo irelevant hvad hostingselskabet sælger jeres project til, da de har købt produktet, hvis der ikke er oprettet nogen kontrakt vedr. % af salg osv..

Selfølgelig er det nemt at være bagklog, har selv været i en tvist om rettigheder for år tilbage, før man får de rette folk til at hjælpe en med udformning af kontrakt og lign..
Avatar billede jmc Nybegynder
06. september 2004 - 21:02 #4
hostingbureaue ejer ikke noget de hoster kun. De fik I sin tid deres henvisningsgodtgørelse. Det er vores kunde som har en license af version 1. Vi ejer selv ejendoms og reproduktionsretten.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
07. september 2004 - 08:01 #5
Lyder for mig som ren ophavsret, kig hos www.bender.dk under artikler/ophavsret.

Men som de andre siger, er første opgave lavet som ren betalingopgave, er brugsretten deres, og I har ikke lov til at sælge den til tredieperson.

Du skriver at kunden har en licens, det betyder jo at I har rettighederne på programmet om må sælge den til tredieperson, medmindre det er aftalt forlods.
Avatar billede jmc Nybegynder
09. september 2004 - 12:05 #6
Det er stadigt ikke problematikken, jeg har ikke været klar nok.
Problematikken er om jeg kan kræve at hoste løsningen selv. Der er ikke indgået nogle aftaler på dette område. Jeg går ud fra at det er kunden selv om på almindelige markedsvilkår kan bestemme hvor de vil have løsningen hostet.
Jeg takker for jeres feedback og links.
Avatar billede jmc Nybegynder
05. april 2005 - 19:54 #7
points?
Avatar billede stone Forsker
05. april 2005 - 20:22 #8
nup du bare dem selv SS
//stone
Avatar billede jmc Nybegynder
05. april 2005 - 21:01 #9
okey dokey