Avatar billede jakobscafe Nybegynder
05. september 2004 - 13:32 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Lave jpeg stillbilleder om til mpeg film

Dav. Mit webcam tager et billede i mit drivhus 1 gang hvert minut. På et døgn 1440 billeder.
Hvis jeg nu gerne vil afspille alle billederne som en mpeg eller avi film, - altså se et døgn på 60 sekunder eller så'n - er der nogen som kender noget software som nemt kan gøre det?

Og senere vil jeg så vise et helt år i drivhuset på 1 minut eller 2 - kun for sjov!

Tak for hjælpen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. september 2004 - 13:39 #1
Med på en lytter...
Avatar billede halifax Nybegynder
05. september 2004 - 13:49 #2
Movie Maker i Windows XP.
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
05. september 2004 - 13:49 #3
Prøv at checke Ulead® GIF Animator, den tilbyder at gemme i mpeg i stedet for animated gif.

Ulead tilbyder 15 dages trial.
Avatar billede jakobscafe Nybegynder
05. september 2004 - 13:57 #4
Moviemaker vil ikke gå under 1 sekund pr foto - skulle gerne være 10-15-25 billeder per sekund, for at give den rigtige effekt?
Avatar billede milter Ekspert
05. september 2004 - 15:16 #5
Hvis du vil tage så mange billeder, kan du lige så godt optage en almindelig video. 25 billeder /sek. er meget alminedligt til video
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. september 2004 - 15:42 #6
<milter>: Spørger HAR optaget ~1 billed per MINUT. Ønsker dem afspillet med ~25 billeder pr. SEKUND ... såååå...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. september 2004 - 15:49 #7
Måske:
I Paint Shop Pro pakken er også "animation shop" - der ka' du indlægge billeder og få dem vist med x/100 sek. imellem. Det hele ender dog som en GIF fil; typisk brugt til banner billeder på nettet...
http://www.prosoft.dk/DemoSite.asp?Type=275

Men der bør/skal/må være andre alternativer ude i verden...
Avatar billede milter Ekspert
05. september 2004 - 16:06 #8
Undskyld, jeg misforstod spørgsmålet. Er det, du søger, en "jpg to mpeg" eller "jpg to avi" converter, så findes der mange. Jeg har ikke fundet nogen, der er gratis, men adskillige til mellem 19 og 29$. Prøv linket herunder:

http://www.softrom.net/index-1-6-0-2-4.html
Avatar billede miss-g Seniormester
06. september 2004 - 02:25 #9
Det må da være muligt at lave én lang film ved at hive billederne ned på en timeline (video linie) i enten moviemaker eller adobe premiere...?

I Adobe Premiere kan man endda justere hvor lang tid hele filmen skal være, så på den måde må man kunne udregne, således at hvert billede bliver vist i et hvis antal sekunder.

Den er måske lidt besværlig og programmet koster sikkert også en bondegård...
Avatar billede miss-g Seniormester
06. september 2004 - 02:30 #10
Her er det f.eks. vist i Adobe Premiere:
http://www.architecture.yale.edu/dmonline/renderfarm/image-to-movie.htm

Det samme må kunne gøres i windows moviemaker - en film består jo netop af mange billeder (frames) *S*
Avatar billede jakobscafe Nybegynder
06. september 2004 - 20:35 #11
hmmm - ja det som jeg søger er netop noget der kan sammensætte mine stillbilleder (frames) til en film - moviemaker tillader åbenbart kun at importerede billeder vises i 1 sekund eller mere - jeg har jo brug for 1/25 sekund pr billede.
Og det skal helst være uden for meget træk-og-slip - 1440 bilelder pr. dag, 365 dage om året = mange billeder!
Jeg fandt forøvrigt noget her, som jeg måske kan bruge:
http://www.clas.ufl.edu/netcam/info.html
The daily MPEG is created via custom scripts, which use the Berkeley MPEG-2 reference package ($0). One script saves a copy of the "current image" once every five minutes, and the second builds the MPEG out of these snapshots very night.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
06. september 2004 - 20:46 #12
Tja - det er en spændende relevant opgave; jeg er spændt på reslutatet... men har ikke yderligerer at bidrage med end MÅSKE forslag 05/09-2004 15:49:39 ???
Avatar billede miss-g Seniormester
06. september 2004 - 21:07 #13
Hvis alt går galt kan Michael Jensen som har med webcam at gøre sikkert finde en løsning, men det koster sikkert også lidt: http://ecam.dk/
Avatar billede jakobscafe Nybegynder
12. september 2004 - 15:43 #14
Har ikke lige helt fundet løsningen endnu, men arbejder videre med Berkeley pakken ($0) - eller dropper det (c: Så vigtigt var det jo heller ikke, bare lidt sjov med billeder årets gang.