Avatar billede enriko Nybegynder
05. september 2004 - 01:23 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

solgt mobil tlf

`hejsa.

jeg har et spørgsmål kan der ske noget hvis man sælger en ny mobil telefon til en som er registeret på sit eget navn??

altså at jeg køber en helt ny telefon med abonnement og sælger telefonen samme dag men jeg bruger kortet stadig???

på forhånd tak
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. september 2004 - 01:29 #1
telefonen er ikke registreret på nogen måde som kan koste dig penge, kun SIM-kortet. og det er lovligt at sælge den kan du finde ud af ved at læse betingelserne for dit abonnement.
Avatar billede enriko Nybegynder
05. september 2004 - 01:31 #2
men der er ikke nogen ulemper ved at sælge en telefon som er registeret på ens eget navn? fordi på bonen kan jeg se at det er på mit navn
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. september 2004 - 01:32 #3
sæføli står der på din kontrakt at du har den og den telefon med et bestemt IMEI-nummer. men du har ganranteret ikke skrevet under på at SIM-kortet kun må anvendes i den telefon.
så sætter du simkort over i din gamle telefon
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. september 2004 - 01:33 #4
du får stadig regning, men kun på de opkald der er foretaget med simkortet.
det vigtige er hvad du gør med SIM-kortet. alle oplysninger om telefonudbyder ligger på kortet, og telefonnummeret er også knyttet til SIM-kortet, ikke til telefonen
Avatar billede enriko Nybegynder
05. september 2004 - 01:34 #5
ok .. jeg ved godt at der ikke står på kontrakten at den skal bruges til den tlf  .. det er bare abonnementen man skal betale.. men er det vigtigt at vide hvem man sælger den til? skal man have noget skriftlig?
Avatar billede enriko Nybegynder
05. september 2004 - 01:35 #6
jeg tænkte ikke på simkortet jeg har forstand på sim kort osv.. men det der bekymrede mig var altså min tanke var hvad hvis der skete noget ulovligt med den telefon som er registeret på mit navn??
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. september 2004 - 01:38 #7
altid noget skriftligt, uanset.
hvis du piller SIM-kortet ud, og giver telefonen til mig, så putter jeg mit eget kort i, ringer til en mafiaboss og får ham til at overføre 1 mill i sorte penge. politiet finder ud af det, og får sporet at opkaldet er foretaget med et SIMkort der tilhører mig. Så har jeg et problem. Det er muligt at de også kan finde ud af at det var dig der købte telefonen, men det er ikke noget problem for dig.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. september 2004 - 01:41 #8
jeg ville lave et papir på handelen, hvor sælgers og modtagers navn og adresse fremgår, og beskrivelse at den telefon der sælges, dato og beløb.
hvis du ikke kender ham skal du se billedlegitimation.
det her er kun en formssag, du kan ikke få problemer selvom den bruges til noget ulovligt (jeg kan i hvert fald ikke få øje på scenariet)
Avatar billede enriko Nybegynder
05. september 2004 - 01:41 #9
ok.. men synes du ikke det der er vigstigste er simkortet og ikke telefonen???
Avatar billede enriko Nybegynder
05. september 2004 - 01:42 #10
nej jeg kender ham . han er ejer en butik,, han sagde også jeg kunne bare komme og få noget skriftlig hvis jeg gad,,
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. september 2004 - 01:44 #11
jeg synes at SIMkortet er _rigtig_ vigtigt, derfor skal du gerne have en kode på det så ingen kan bruge det, hverken i din eller andre telefoner
telefonen ville jeg ikke bekymre mig om
Avatar billede enriko Nybegynder
05. september 2004 - 01:46 #12
nå oki det er rigtigt.. jeg tænkte at de rikke ville være noget problem med at sælge tlf osv.. men så til sidsst efter jeg har solgt blev jeg lidt tvivl om  det var rigtigt gjort altså at sælge den uden papir osv.. nej nej bare rolig jeg ville da aldrig sælge kortet eller udlevere pin koden  til en
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. september 2004 - 01:55 #13
hmm, hvis du kender ham godt er det måske mindre vigtigt, men et papir skader aldrig, det er ligesom en principsag om man gør det eller ej
Avatar billede enriko Nybegynder
05. september 2004 - 01:56 #14
ok tak for din tid.. og hjalp
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. september 2004 - 10:58 #15
så lidt - sæl tak :-)