Avatar billede milou Nybegynder
03. september 2004 - 09:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

forskel på Flash og Director

Hej derude..
Generelt..hvad bruger man Director hhv. Flash til og hvad er fordele og ulemper ?
/milou
Avatar billede peder77 Nybegynder
03. september 2004 - 10:07 #1
Director er til cd rom.
Imens
Flash er til web
Avatar billede wilweb Nybegynder
05. september 2004 - 10:37 #2
Peder77:> Den er for billig!
Director kan man mildt sagt kalde storebroder til Flash. Ja, du kan lave CD-rom præsentationer med Director, men det kan du da også i Flash, da Flash kan lave *.EXE filer.

Director er også når du vil udvikle applikationer til CDs, DVDs, kiosks, og Internette, Director til web kaldes shockwave og du kan intigrere dine Flash filer i direkte i Director.

Director et multimedie program, hvor man samle lyd, billeder og tekster og du har langt flere muligheder også hvis du vil udvikle spil med fx. 3D objekter.

Director har lige som Flash sit eget scripting sprog "Lingo" i den nyeste Director MX kan man vist bruge Javascript.

Der er nogle temmelige dygtige Director folk herinde på exp.dk, måske vil de uddybe min lidt simple forklaring.

Du bør også besøge http://www.shockwave.com/ for at se hvad der kan laves til web i shockwave.
Avatar billede milou Nybegynder
14. december 2004 - 14:22 #3
til point
Avatar billede wilweb Nybegynder
28. januar 2005 - 21:33 #4
Ups glemt et svar!
Avatar billede milou Nybegynder
28. januar 2005 - 23:44 #5
long time no hear no see here's the points
Avatar billede milou Nybegynder
28. januar 2005 - 23:45 #6
yes I mean here
Avatar billede wilweb Nybegynder
29. januar 2005 - 00:38 #7
Takker fik du styr på det?