Avatar billede ildmyren Nybegynder
02. september 2004 - 14:01 Der er 13 kommentarer

Menu og undermenu - how to ?

Jeg sidder og skal lave et mindre site i dreamweaver, men hvordan er det man laver en menu, så når man klikker på et menupunkt kommer der en undermenu frem?

Er lidt ny i DW, så en godt beskrevet forklaring vil være super.

Pfh. tak.

ildmyren.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
02. september 2004 - 21:05 #1
Skriv feks. "Link"
Marker "Link"
Sæt link til "#" i properties inspectoren
Åben Behaviors vinduet shift+F4
Tryk på "+" og vælg, Show popup menu
Resten siger næsten sig selv
Avatar billede bojohansen Nybegynder
02. september 2004 - 21:08 #2
Hvis du vil have den til at virke på Klik og ikke OnMouseOver (Anbefalet), så kan du ændre det i Behaviors vinduet.
Bare klik på OnMouseOver under "Show Pop up menu"
Avatar billede joaqin Nybegynder
03. september 2004 - 03:23 #3
Hej ildmyre

Rigtig god ide som bo johansen skriver

En måske lidt lettere løsning

Du kan jo lave en "drop down" menu
Så kan Du jo få alle de undermenuer Du vil!! Det er Dog en lidt længere forklaring
_ Hvis Du har din Bog om Dreamviewer.. Står det tydeligt beskrevet
_ Om ikke andet kan Du jo lave en "knap" der refererer til et nyt Html Doc

Prøv og Check
www.bartofcafe.dk
www.gallerifantasi.dk

Håber Du kan bruge noget

mvh

Joaqin
Avatar billede morteeart Nybegynder
03. september 2004 - 04:13 #4
Her er alt hvad du kan tænke dig i javascript menuer (som det du efterspørger er.)

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/index.html

Og dette har så 0% at gøre med dreamweaver, det er ren html/javascript kode.
Avatar billede ildmyren Nybegynder
06. september 2004 - 10:31 #5
Humm.. ja det lyder meget godt, men jeg har ingen erfaring med javascripts, og det bojohansen skriver, kan jeg ikke få til at virke.

Jeg har kigget lidt på det morteeart har postet, og det program til at lave et menu system, men der får man igen en javascript fil, som jeg ikke aner hvordan jeg får ind i DW.

Jeg er lidt lost her, håber i har lidt tålmodighed :>
Avatar billede morteeart Nybegynder
06. september 2004 - 22:42 #6
www.html.dk <= lær noget grundlæggende html.

du bør faktisk slet ikke bruge dreamweaver til dette formål.
næ, alm. notepad eller lign. er hvad man har brug for ;-)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
06. september 2004 - 22:55 #7
DW er et fantastisk stykke værktøj til at lære HTML med, hvis der er nogen der spørger mig.
Det eneste der behøves er lysten til at lære HTML, nemlig ved at kigge lidt på hvad DW skriver for sig når man gør sånt og sånt.
Ja der er ingen tvivl om at man må og skal også læse noget grundlæggende materiale, men DW er nok det stykke værktøj som har hjulpet mig aller mest af alle computer programmer.
Ofte som nybegynder aner man overhovedet ikke hvad det egentligt hedder det man nu vil, klik på en knap i DW, gå i code view og se så hvad det er og hedder, lav så et opslag på google.......og vupti der sparte man jo lige mange mange mange timer på at sidde og læse en masse ting man ikke lige har behov for nu og her hvor det brænder på.

-->ildmyren
Hvad er det som ikke virker ved det jeg anbefalte?
Avatar billede ildmyren Nybegynder
08. september 2004 - 09:20 #8
Skriv feks. "Link"
Marker "Link"
Sæt link til "#" i properties inspectoren
Åben Behaviors vinduet shift+F4
Tryk på "+" og vælg, Show popup menu
Resten siger næsten sig selv

Der er  ingen muligheder for "Shop popup menu" hos mig :(

Hvordan får jeg sat sådan et javascript ind på siden i DW ?  Jeg fik lavet en menu i det "Visual QuickMenu Pro", og så gemmer man en .js fil, men hvad gør man så med den?
Avatar billede ildmyren Nybegynder
15. september 2004 - 11:13 #9
Ingen bud ?  :(
Avatar billede morteeart Nybegynder
15. september 2004 - 11:16 #10
bojohansen:

ALLE wysiwyg programmer genererer slamkode, og de fleste som bruger dem lærer alligevel intet html.

ildmyren www.html.dk lær noget grundlæggende html, og drop det med dreamweaver.
Avatar billede ildmyren Nybegynder
15. september 2004 - 12:20 #11
Ellers tak, ren tør html siger mig intet - kan godt li' dreamweaver.

Er det umuligt at få forklaret hvordan man sætter et javascript .js ind på en hjemmeside ?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
15. september 2004 - 21:54 #12
-->morteeart
Dette er ikke noget personligt til dig, men bare en lille forklaing til hvad som sker i denne kategori.
Kategorien Dreamweaver er til for at yde hjælp til dette program.
Kategorien Dreamweaver er ikke til for at anbefale Notepad og rakke ned på DW.
Specielt det med Notepad......der har været en del brugere som mente at notepad skulle nævnes i hvert eneste spørgsmål herinde. Vi har hørt det, vi ved at notepad er på vores PC, vi ved hvordan vi skal bruge notepad.
Notepad svar/kommentarer skal lægges i kategorien for Notepad, Hvis den findes ;-)
Vi som er her har valgt at bruge DW, og det bliver vi ved med.
(Nu blir der sikkert lidt 0% karma for den)

-->ildmyren
Der var en gang en extension på macromedias hjemmeside til denne Pop Up Menu.
Jeg kan bare overhovedet ikke finde den :-( og den version af DW som jeg har, MX 2004, der er den indbygget fra starten.
http://www.projectseven.com/extensions/index.htm
Her findes der lidt forskelligt
Avatar billede bojohansen Nybegynder
30. august 2005 - 23:41 #13
@ildmyren

Siden vi ikke fik hjulpet, så læg selv et svar og accepter så dette spørgsmål ikke længere figurer som åpent.