Avatar billede likedon Nybegynder
02. september 2004 - 11:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

de domain

hvad kræves der for at oprette et xxx.de

kan ikke lige finde oplysninger om det kræver tilstedeværelse eller ikke.
evt. hvor finder jeg sådan en oplysning gennerelt for eropæriske lande
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
02. september 2004 - 12:09 #1
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2004 - 12:57 #2
Jeg har oprettet et på www.web10.dk og tror at alle kan registrere det.
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. september 2004 - 13:31 #3
Hvilke domæner tænder du på?

.de -> Tysk Lokal adresse kræves
Avatar billede likedon Nybegynder
02. september 2004 - 15:02 #4
jeg havde også set på speednames at der kræves lokal adresse, men tænkte på om denne var uptodate da den sagde det samme om no og se, og jeg mener da der er en af disse som har åbnet op for alle.
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. september 2004 - 15:15 #5
Det har se, men ikke no de kræver det endnu.
Avatar billede likedon Nybegynder
02. september 2004 - 15:16 #6
ok har du sted hvor man officielt kan tjekke det. det hedder jo ikke de-hostmaster.de
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. september 2004 - 15:18 #7
I hvilket land? de har jo alle hostmastere eks. www.nic.de
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
02. september 2004 - 15:33 #8
Avatar billede likedon Nybegynder
02. september 2004 - 16:37 #9
og svaret var:
Is it possible for individuals or institutions not located in Germany to register a .de domain?

  Yes. It is possible for individuals or institutions (that have legal capacity) not located in Germany to register .de domains. There is, however, a condition, namely that they must appoint an administrative contact who is resident in Germany and who has a postal address at which it is possible to serve documents (i.e. not a mere P.O. box). The administrative contact is then also the person formally authorized by the domain holder to receive service of official or court documents (Zustellungsbevollmächtigter) within the meaning of the German Code of Civil Procedure (Zivilprozessordnung) and the German Code of Criminal Procedure (Strafprozessordnung). The reason for this measure is to ensure that if any party has a legal claim to pursue, it is not made more difficult for them by having to serve official or court documents in another country, which is often a long, drawn-out process.

bacardil smid svar hvis du vil have pt og tak for hjælpen
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. september 2004 - 17:32 #10
I de lande der nu engang kræver lokal tilhørsforhold kan man få hjælp af udbydere og eller agenter.